Amerika'nın ilk sakinleri belli oldu!

Bilim insanları, Amerika kıtasının ilk sakinlerinin buraya 23 bin yıl önce son buz devri sırasında Sibirya'dan geldiğini ortaya çıkardı.

Amerikan Science dergisine göre, Kaliforniya ve Kopenhag üniversitelerinden bir grup bilim insanı, Kızılderililerin ve Sibirya ile Pasifik adaları sakinlerinin genetik şifrelerini, yani 'genomlarının' yanı sıra 6 bin yıl önce yaşamış kişilerin genetik kalıntılarını inceledi. Yapılan incelemeler sonucunda da Amerikalıların 'atalarının' Sibiryalı olduğu sonucuna varıldı.

'KIZILDERİLİLER GÖÇ ETMEK ZORUNDA KALDI'

Araştırmada edinilen bulgulara göre, Sibiryalılar ilk olarak Alaska'ya, 5 bin yıl sonra da Kuzey ve Güney Amerika'ya yerleşti. Öte yandan bu göç döneminde Kızılderililerin ise Kuzey Amerika'ya gitmek üzere Asya'yı Amerika'ya bağlayan Bering Boğazı'ndan geçtiği belirtildi.

'HALA YANITLANMAMIŞ SORULAR VAR'

Araştırmada görevli olan Kaliforniya Üniversitesi'nden Profesör Yuen Sogn, "Göç dönemi ve Amerika'nın ilk sakinleri arasında farklılıkların ne zaman başladığına dair aklımızdaki tüm sorulara henüz yanıt bulamadık. Ancak genetik ve arkeolojik verileri inceledikçe, bu soruları daha net bir şekilde cevaplayabileceğiz" dedi.

(sputnik)