"Bedava tatil kazandınız" mesajlarına kanmayın

Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, cep telefonlarına ve e-posta adreslerine gelen "tatil fırsatı" mesajlarının mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı

"Bedava tatil kazandınız" mesajlarına kanmayın

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Rıdvan Yıldız, cep telefonlarına ve e-posta adreslerine gelen "tatil fırsatı" mesajlarının mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Yıldız, vatandaşların cep telefonlarına gelen mesajlar ya da ne olduğu belirsiz internet sitelerinden dolandırıcıların tuzaklarına düşerek paralarını kaybedebildiğini söyledi.

Bazı tatil rezervasyonlarının beklenen kaliteyi sağlamadığını, "indirimli" diye sunulduğu halde aslında normalin çok üzerinde pahalı olduğunu, bunun da mağduriyetlere yol açtığını aktaran Yıldız, "Geçtiğimiz yıl Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından uygulamaya geçirilen tatil meleğiyle tüketicilerin özellikle internetten yapılacak alışverişlerde mağdur olmasının kısmen de olsa önüne geçilebilir." dedi.

"SON PİŞMANLIK FAYDA VERMEYEBİLİR"

Yıldız, TÜRSAB'ın kendi üyesi olan acentelerin, ayırt edilebilmesi için karekodlu internet sitesi uygulamasına geçtiğine işaret ederek, bu sayede tüketicinin yetkisiz ve merdiven altı işletmeyle TÜRSAB üyesi acenteyi ayırt edebilme imkanına kavuştuğunu kaydetti.

Tatil rezervasyonu yapacak tüketicilerin ilk tedbiri kendileri alması, kayıtlı olmayan, kare kodu bulunmayan acentelerden uzak durması gerektiğini vurgulayan Yıldız, şu tavsiyelerde bulundu:

"Aksi halde son pişmanlık fayda vermeyebilir. Tatil sezonunun yaklaşmasıyla birtakım art niyetli kimseler 'bedava tatil kazandınız' mesajlarıyla vatandaşların aklını çelerek lüks yerlerde ağırlamaktalar. Loş ortamlarda, vatandaşlara sözleşme ve senet imzalatılarak devre tatil satılmakta ancak vatandaşlar söz konusu devre tatili kullanamadıkları gibi senetlerin icraya verilmesiyle haciz tehdidiyle karşı karşıya da kalmaktadırlar. Her ne kadar tüketicinin cayma hakkı bulunsa da kendilerine imzalatılan senetler, üçüncü kişilere ciro edilmekte ve vatandaşlar zor durumda kalmaktadırlar. Bu sebeple tatil alayım derken dert almamak için bu gibi tuzaklara kanılmamalıdır."

ÜÇ AŞAMALI PLAN ÖNERİSİ

Tatil planlayanlara kendilerini güvenceye almaları için üç aşamalı eylem planı yapmalarını öneren Yıldız, ilk aşamada cep telefonlarına gelen çok ucuza 5 yıldızlı tesislerde "her şey dahil" mesajlarının ciddiye alınmaması gerektiğini dile getirdi.

Yıldız, turizm firmasının TÜRSAB kaydı ve hakkındaki şikayetlerin incelenmesini önererek, sözlerini şöyle tamamladı:

"İkinci aşamada, kalınan tesisteki hizmet ve kalitenin vadedilenle aynı olmaması durumunda yazılı tutanak tutulmalı. Üçüncü aşama ise evine dönen tatilci para ödediği firmaya yazılı ihtar göndererek yaşadığı mağduriyetin giderilmesini talep etmeli." (AA)

banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.