Bilim insanları bu keşfe şaşırdı

Avrupa Uzay Ajansı tarafından geliştirilen Rosetta uzay aracı, bir Kuyruklu yıldızı çevreleyen gaz bulutu içinde oksijen molekülleri keşfetti. Bilim insanları şaşkın. Şaşkınlığın nedeni ise Kuyruklu yıldızın, oksijen ile diğer elementlerin tepkimeye girmeden oluşması. Bu da güneş sisteminin oluşumu ile ilgili teorileri altüst ediyor.

Bilim insanları bu keşfe şaşırdı

"67 P" isimli Kuyruklu yıldızı çevreleyen gaz bulutu içinde oksijen molekülü bulundu.

Güneş sistemi teorilerine göre gezegenler oksijenle diğer elementlerin tepkimeye girmesi sonucunda oluşuyor.

Bilim insanlarının şaşırtan nokta ise Kuyruklu yıldızın oksijen ile diğer elementlerin tepkimeye girmeden oluşması oldu. Bu da güneş sistemindeki oluşumu ile ilgili teorilerin yanlış olabilme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

12 Kasım 2014’te 67 P isimli kuyruklu yıldıza inen Avrupa Uzay Ajansı’na ait Rosetta aracı Haziran ayında da verilerini Dünya’ya göndermeye başlamıştı.

ulusalkanal.com.tr