İlk kez böyle göreceksiniz! NASA yayınladı

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajanı NASA, ‘Deep Space Climate Observatory’ (DSCOVR) isimli uzay aracının tam 1 milyon mil yani 1.6 milyon kilometre uzaklıktan çektiği Dünya fotoğrafını yayınladı.

Ana amacı, Güneş’in neden olduğu jeomanyetik fırtınaları önceden tahmin etme imkânı sağlamak olan DSCOVR, şubatta fırlatıldı. Geçen ay, Güneş ile Dünya arasında bulunan ve ‘Lagrange Point 1’ adıyla anılan, yerçekimi açısından stabil hedef noktasına ulaşan uzay aracı, buradan Dünya’nın en uzaktan çekilmiş portresini fotoğrafladı.

‘BİZİM TEK MAVİ BİLYEMİZ’

NASA’nın yayınladığı Dünya fotoğrafı hem sosyal medyada büyük ilgi görürken, ABDBaşkanı Barack Obama da fotoğrafı resmi Twitter adresinden paylaştı ve “Mavi bilyenin bu yeni fotoğrafını biraz önce NASA’dan aldım. Bu sahip olduğumuz tek gezegeni korumamız gerektiği konusunda çok güzel bir hatırlatma” yazdı.

Hürriyet
mustafa cenap aytepe - 1 yıl önce
bakın obama ne diyor .........sahip olduğumuz tek gezegeni korumamız lazım ...... evet haklısın kana boyamadığınız az bir yer kaldı oralarıda kana boyayın ki tam koruma altına almış olursunuz.