NASA bin 284 gezegen buldu

NASA'nın Kepler Uzay Teleskobu binden fazla gezegen buldu

NASA bin 284 gezegen buldu

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Kepler Uzay Teleskobu'nun uzayda bin 284 gezegen bulduğu bildirildi.

NASA'dan yapılan açıklamada görevlerinden biri olan dünyaya benzer gezegenleri araştırmak olan Kepler Teleskobu'nun 2015'te güneş sistemi dışında bulduğu gezegenlerin bin 284'ünün teyid edildiği belirtildi.

Ayrıca, bugüne kadar toplam yaklaşık 5 bin gezegenin keşfedildiği ve bunların 3 bin 200'nün teyid edildiği bildirilirken, Kepler'in keşfettiği gezegenlerin toplamının 2 bin 325 olduğu açıklandı.

Açıklamada ayrıca bulunan gezegenlerden yaklaşık 550'nin küçük ve dünya gibi kayalık olduğu belirtildi. Bulunan gezegenlerden 9'inin ise yaşanabilir bölge olduğu kaydedildi.

Kepler'in ilk görevi 5 bin güneş sistemi dışı gezegeni inceledikten sonra 2012'de sona ererken, yeni görevi K2 ise 2014'te başlamıştı.  NASA'nın uzayda binlerce yıldızı ve hareketi inceleyen ve birçok önemli keşfe imza atan Kepler Teleskobu 2009'da uzaya fırlatılmıştı. (AA)

Adil Aydın - 10 ay önce
Dünyamız tahrip ediliyor. Artan nüfus tahribatı hızlandırıyor.
Adil Aydın - 10 ay önce
Küresel sermayenin para hırsı : milletlerin hayat dengelerini bozdu, insanları katletti ve " dünyamızı çok kirletti ".