Patlayan yıldızlar Dünya'da iz bırakmış

Süpernova olarak adlandırılan büyük yıldız patlamalarının, son birkaç milyon yılda Dünya'yı radyasyonla yıkadığı bildirildi.

Patlayan yıldızlar Dünya'da iz bırakmış

Süpernova olarak adlandırılan büyük yıldız patlamalarının, son birkaç milyon yılda Dünya'yı radyasyonla yıkadığı bildirildi.
Sonuçları Nature dergisinde yayımlanan iki yeni araştırma, süpernovaların Dünya üzerinde iz bıraktığını doğruladı.

Araştırmanın birinde, yerküre çevresinde deniz tabanında gömülü radyoaktif demir-60 izotopunun kalıntılarına rastlandı. Bilim adamları, demir-60'ın süpernova döküntüsünün güçlü bir göstergesi olduğunu açıkladı.

Diğer araştırma çerçevesinde, bazı süpernovaların, bu izotopu galaksimize serpiştirdiğine ilişkin modelleme çalışmaları yapıldı.
Bilim adamları, büyük yıldız patlamalarının, Dünya'nın iklimini, dolayısıyla yaşamın gelişimini etkilemiş olabileceğine işaret etti.

(AA)