TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi, yeni keşiflere imza attı

TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi, yeni keşiflere imza attı. TÜBİTAK’tan yapılan açıklamada, süper nova yıldızının kalıntısı içerisinde yeni bir yıldızın yer aldığı belirtildi. Gözlemevi ayrıca 47 galaksi kümesi de keşfetti.

TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi, yeni keşiflere imza attı

Son günlerde uzay keşifleri ile ilgili haberlere bir yenisi daha eklendi. Son haber Türkiye’den geldi.

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nun Antalya’da yer alan Ulusal Gözlemevi son keşiflerini duyurdu.

Yapılan keşiflerin ilki Güneş’ten çok büyük yıldızlarının oluşturduğu süper nova gözlemlerinde ortaya çıktı. Süper nova kalıntısı içerisinde yeni bir yıldız bulundu.

Keşifler bununla sınırlı değil. TÜBİTAK, 47 galaksi kümesi de keşfetti. Keşifler ışık kaynaklarının renk çizelgesiyle belirlendi.

Anadolu Ajansı’na konuşan TUG Müdürü Profesör Doktor Halil Kırbıyık, “Keşiflerde izlenen yollarla ülkemiz gözlemsel kozmoloji alanına girmiş bulunmaktadır” dedi.

ulusalkanal.com.tr
Ertuğrul ÖZKAN - 1 yıl önce
DUA gücü ile mi bu keşifleri yaptı ?