Çikolata kıtlığı başlayabilir

Dünyanın en büyük çikolata üreticilerine göre kakao üretiminin talebi karşılamaya yetmiyor ve 2020'den itibaren üretim açığı giderek artacak. Çikolatanın geleceğindeki kara bulutların dağılması, bilimsel ve teknolojik yatırıma bağlı.

Çikolata kıtlığı başlayabilir

Dünyanın en büyük çikolata üreticilerine göre kakao üretiminin talebi karşılamaya yetmiyor ve 2020'den itibaren üretim açığı giderek artacak. Çikolatanın geleceğindeki kara bulutların dağılması, bilimsel ve teknolojik yatırıma bağlı.

Dünyada çikolata tüketiminin artması, kakao üretiminin talebi karşılayamamasına neden oluyor. Çikolata üreticileri, artan tüketim hızı nedeniyle talebi karşılamakta yetersiz kalabileceklerini açıkladı. Mars ve Barry Callebaut firmaları, sundukları verilerle dünyanın, son 50 yılın en büyük çikolata kıtlığıyla karşılaşabileceğini, kakao üreticilerinin tüketilenden daha az üretim yaptığını belirtti.

Verilere göre, 2013 yılında dünyada üretilen miktardan 70 bin metrik ton daha fazla kakao tüketildi. 2020 yılına gelindiğinde, aradaki fark 14 kat artarak 1 milyon metrik tona ulaşabilir. 2030 yılına gelindiğinde ise tüketilen ve üretilen kakao miktarı arasındaki farkın 2 milyon metrik tona ulaşma riski bulunuyor.

BİLİM KAKAOYU KURTARABİLİR


Azalan üretim nedeniyle 2012'den bu yana fiyatı yüzde 60 artan çikolatanın geleceğindeki kara bulutların dağılması, bilimsel ve teknolojik yatırıma bağlı. Orta Afrikalı çiftçiler, geleneksel kakao ağaçlarının yedi katı ürün verebilen ağaçların geliştirilmesi üzerinde çalışıyor. Öte yandan, bu tür girişimlerin, domates ve tavukta olduğu gibi, gıdanın tadının azalmasına neden olabileceği düşünülüyor.

Rusya'nın Sesi Radyosu


banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.