Liseler cinnet sınırında!

Liseler cinnet sınırında!

 Trabzon’da liseliler arasında yapılan araştırma gençlerin stresle başa çıkabilmek için kendilerine zarar verdiğini ortaya koydu. En yaygın yöntem “yaralarının kabuklarını kopararak iyileşmesini engelleme”

Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Vesile Oktan, Trabzon’daki 15 farklı liseden, herhangi bir psikiyatrik bozukluk tanısı almamış olan 371’i kız 680 öğrenci üzerinde yaptığı araştırmada çarpıcı sonuçlara ulaştı. “Kendine zarar verme ve nedenleri” başlıklı araştırmada öğrencilerden 245’inin yani yaklaşık yüzde 36’sının çeşitli nedenlerle kendilerine zarar verdikleri ortaya çıktı.

Araştırmaya göre ergenler arasında en fazla görülen davranış yüzde 64 ile “yaranın iyileşmesine engel olma-kabuklarını koparma.”

ERKEKLER KENDİLERİNE DAHA ÇOK ZARAR VERİYOR

Habertürk'te yer alan habere göre, araştırma, erkeklerin özellikle “kesme” ve “yakma” davranışının kızlara oranla çok daha yüksek olduğunu ortaya koydu. “Kendine zarar verme ile ilgili ilk girişim 13-15 yaşlarında, ilk kez akranları ve ebeveynleriyle çatışma yaşadıklarında ve çeşitli stres yaşantıları ile karşı karşıya kaldıklarında meydana gelmektedir” sonucuna varılan araştırmada, öğrenciler zarar verme gerekçelerini şöyle açıkladı: “Sakinleşmiş hissederim”, “İntihar dürtümden kaçınmış olurum”,

“Kendimi berbat hissettiğime dair bir işaret bırakmış olurum”, “Değersiz veya akılsızlığımdan dolayı kendime duyduğum öfkeyi gösteririm”, “Birisinin hıncını çıkarmış olurum”, “Heyecan ve coşku yaratan bir şey yapmış olurum”.

ulusalkanal.com.tr

banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.