''Türkler sanıldığından fazla kitap okuyor''

''Türkler sanıldığından fazla kitap okuyor''

Türkiye Yayıncılar Birliği işbirliği ile bu yıl 33. kez düzenlenecek olan Uluslararası İstanbul Kitap Fuarı 8-16 kasım 2014 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde ziyaretçilerine kapılarını açacak. 850 yayınevi ve sivil toplum kuruluşunun katılımıyla düzenlenecek İstanbul Kitap Fuarı öncesinde Yayımcı Meslek Birlikleri Federasyonu (YAYFED) Başkanı Bayram Murat 'Türk insanının sanıldığından daha fazla kitap okuduğunu' açıkladı.

En Az Kitap Kış Aylarında Okunuyor


Fuar öncesi Türk insanın okuma alışkanlıkları hakkında bilgi veren Bayram Murat, bandrol sayıları dikkate alındığında hemen her mevsim kitap okunduğunu ifade etti. 2010-2014 yılından itibaren 1 milyar412 milyon 816 bin 674 bandrollü kitap satıldığını açıklayan Murat, "Geçtiğimiz yıllarda sonbahar ayında daha fazla kitap okunduğunu görüyorduk. Ancak bu yıl kitap satış oranlarını incelediğimizde sonbaharda ufak artışların olduğunu söyleyebiliriz." şeklinde konuştu.

Kış ayında insanların daha az kitap satın aldıklarını hatırlatan Murat, "Son beş yılın satışlarını dikkate aldığımızda kitap okuma oranlarının kış aylarında düştüğünü görüyoruz. Kış aylarında insanların daha fazla televizyon izlediğini, kitap okuma oranlarının bu yüzden azaldığını söyleyebiliriz. Gelişmiş ülkelerde satışların homojen dağıldığını görüyoruz. yayıncılığın geleceği açısından aralık, ocak ve şubat ayı satışlarının artması gerekmektedir." dedi.



Okulların Açılması Kitap Satışlarını Artırıyor


Kitap satışlarının eylül ve ekim ayında arttığını belirten Bayram Murat şöyle konuştu; "En çok kitap okulların açıldığı eylül ayında satılıyor. Okulların açılması kitap satışlarını olumlu anlamda etkiliyor. Eylül ayını sırasıyla Ekim, Mart ve Ağustos ayları geliyor. En az kitap ise Kış mevsiminde satılıyor. Aralık, Ocak ve Şubat ayı Türkiye'de en az kitabın okunduğu aylar."



ulusalkanal.com.tr


banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.