Çok güzel hareketler bunlar

Bel sağlığınız için çok önemli 6 germe egzersizi... Sağlığınız için 120 saniye ayırın...

Çok güzel hareketler bunlar

Omurga sağlığı için egzersizin faydaları hakkında defalarca yazılıp çizilse de genellikle pas geçilir. Bu hareketlerin, eklemlerdeki hereketliliği artırmaktan kas zedelenmelerini önlemeye, duruş pozisyonunuzun düzelmesinden göğüs ve omuzların dik durmasına kadar sayısız faydası var.

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, sizi rahatlatırken vücudunuzun hareket açısını da genişleten germe egzersizlerini fotoğraflar eşliğinde anlattı.

İşte o çok güzel hareketler:




Kalça Fleksiyon:
Sırtüstü yatağa yatın iki bacağınızı birden karnınıza çekerek iyice gerin. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin.

Hamstring germe: Bacaklarınızı omuz hizasında açın ve dizlerini bükmeden mümkün olduğu kadar öne doğru eğilmeye çalışın. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin.


Paravert germe: Dizlerinizin üstüne yere oturun, kalçanızı mümkün olduğu kadar topuklarınızdan kaldırmadan öne doğru uzanmaya çalışın. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin.


Paravt: Dizlerinizin üstüne yere oturun, kalçanızı mümkün olduğu kadar topuklarınızdan kaldırmadan sağ tarafa doğru bir yay çizin, bu pozisyonda 20 saniye bekleyin, daha sonra aynı hareketi sol tarafa tekrarlayın.


Gastro germe:
Bacağınız vücudunuzun ön tarafında olacak şekilde bir adım atın, daha sonra arkadaki bacağı düz tutarak (dizi kırmayın), öndeki bacağınıza doğru ağırlığınızı aktarın. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin.


Piriformis germe: Sırtüstü yatın ve bacak bacak üstüne atın daha sonra bacağınızı iki eliniz ile kavrayıp karnınıza doğru çekin. Aynı hareketi diğer tarafta da tekrarlayın. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin.

ulusalkanal.com.tr

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.