Bakan Bülent Tüfenkci internetten ve telefondan alışveriş yapanları uyardı

Bakan Bülent Tüfenkci internetten ve telefondan alışveriş yapanları uyardı

Çağrı merkezi çalışanı olarak aldıkları kredi kartı bilgilerinin sosyal medyadan satışa çıkarıldığı haberleri üzerine Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci’den uyarı geldi. Telefonla yapılan alışverişleri de bilgisayara yönlendirilmenin önemine vurgu yapan Tüfenkci, "Mümkün oldukça kapıda ödeme yapılmalı. Yeni çalışmayla malı gördükten sonra ödeme getirmeye çalışacağız" dedi. Son dönemlerde internetten ya da telefonla yapılan alışverişlerde kapıda ödeme seçeneğini tercih edip dolandırılan vatandaşların sayısının artması Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nı harekete geçirmişti. Bakanlık e-ticaret ve kapıdan satışlarla ilgili, kargo firmaları ve tüketici hakem heyetlerini de kapsayan bir çalışma başlattı. 
 
KARGO GERİ GÖTÜRECEK 
 
Söz konusu çalışmada öne çıkan çözümün kapıdan ödemeli satışlarda alıcının kargo paketini açıp ürünü gördükten sonra ödemeyi yapması olduğu ifade edilmişti. Kapıdan satışlara ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmelik çalışması tamamlanarak, kargo şirketinin farklı ürün ya da hasarlı olması halinde ürünü firmaya geri götürmesi sorumluluğunun yönetmelikte net olarak belirtilmesinin hedeflendiğine dikkat çekilmişti.
 
AYNI TUZAĞA DÜŞMEYİN
 
Akşam gazetesinin haberine göre, bakanlık çalışmalarını hızla sürdürürken, kendilerini sosyal medyada çağrı merkezi çalışanı olarak tanıtan kişilerin vatandaşların kredi kartı bilgilerini satmaya başladığı iddia edildi.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu:

"Ne kadar mükemmel yasalar çıkartırsan çıkart. Toplumu, tüketiciyi bilinçlendirmezsen, toplum bu noktada duyarsız kalıyor. Bütün tüketiciler, halk özellikle bu konularda çok duyarlı olmalı. Birçok haber yapılmasına rağmen, komşusundan ya da arkadaşından görmesine rağmen aynı dolandırıcı tuzaklarına düşüyorlar. Bununla ilgili yasal düzenlemeleri yaptık. Tüketici yasasını çıkarttık. İkincil düzenlemeler hayata geçirdik."
 
ALO 175'E ŞİKAYET
 
Beş ayda 5 bin şikayet 
 
Son dönemde internetten ya da telefonla yapılan alışverişlerde kapıda ödeme seçeneğini tercih edip dolandırıcıların tuzağına düşenler artarken, şikayetler de çoğaldı. Bu kapsamda son 5 ayda Bakanlığa 5 binin üzerinde başvuru geldi.
 
Teyit etmeden paylaşmayın  
 
Vatandaşların banka, polis ya da tüketici hakem heyetleri bilgileri kullanılarak aranabildiğini belirten Tüfenkci, şöyle devam etti:

"'Hakem heyetinden arıyoruz bilgi güncelliyoruz' diyorlar. ‘Doğalgaz abone bilgi güncelliyoruz’, ya da ‘Bu ayki faturanızı fazla çıkmış düşürmek istiyoruz bilgilerinizi verin’ diye banka hesap numarası isteniyor. Anne ve baba adı, kızlık soyadı ve TC kimlik numarası gibi bilgileri istiyorlar. Teyit edilmeden hiçbir şekilde bilgi vermemesi lazım. Şüphelenirlerse bizi de polisi de arayabilirler."

ulusalkanal.com.tr
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.