banner863

Mavi Marmara'dan sonra iki ülke arasındaki ticaret hacmi arttı

İsrail askerlerinin Mavi Marmara gemisine yaptığı baskında Türkiye ile İsrail arasındaki diplomatik ilişkiler kesilse de ticari faaliyetler gittikçe arttı. Krizin hemen ardından 2011 yılında bile iki ülke arasındaki ticari ilişkiler 4.4 milyar dolarla rekor seviyeye ulaştı. Ticaret hacmi 2014 yılında 5.8 milyar doları aşarak yeni bir rekor kırdı.

Mavi Marmara'dan sonra iki ülke arasındaki ticaret hacmi arttı

Türkiye ile İsrail arasında Mavi Marmara baskınından sonra diplomatik ilişkiler kısıtlandı. Ancak, ticari ilişkiler Mavi Marmara baskınından sonra bile artarak devam etti.

2010 yılında yaşanan baskından hemen sonra 2011 yılında bile bile iki ülke arasındaki ticari ilişkiler 4.4 milyar dolarla rekor seviyeye ulaştı

Mavi Marmara baskınından sonra Türkiye ile İsrail arasındaki ticaret hacmi sürekli arttı. Ticaret hacmi 2014 yılında 5.8 milyar doları aşarak yeni bir rekor kırdı. 2015'te ise ticari ilişkiler dış ticaretteki genel daralmadan etkilendi.

Türkiye'nin İsrail'e sattığı ürünlerin başında motorlu kara taşıtları geliyor. Bu sektördeki gelir 464 milyar 8 milyon dolar. Kara taşıtlarını sırasıyla demir-çelik ile elektrikli makine ve cihazlar izliyor.

İsrail-Türkiye ilişkileri - İhraç edilen ürünler:

Motorlu kara taşıtları            : 464,8 milyon dolar
Demir-çelik                          : 324,7 milyon dolar 
Elektrikli makine ve cihazlar: 181,7 milyon dolar


Buna karşılık İsrail'den enerji, plastik ve mamulleri ile kazan ve makine ithal ediliyor.

İsrail-Türkiye ilişkileri - İthal edilen ürünler

Enerji                        : 898,3 milyon dolar
Plastik ve mamulleri :150,4 milyon dolar
Kazan ve makine     : 80,7 milyon dolar


Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, anlaşmadan sonra iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da güçleneceğini ümit ettiklerini söyledi.

ulusalkanal.com.tr

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.