Müslüman turistler 145 milyar dolar harcadı

Dünya turizminin yüzde 10'unu gerçekleştiren Müslüman turistler, Dubai ve Kuala Lumpur'dan sonra İstanbul ve Antalya'yı tercih etti. 36 milyarlık alışveriş yapan Müslüman turistler, 26 milyar dolarlık yemek yedi. Bu yapı Türkiye'de sektörü helal turizme götürüyor.

Müslüman turistler 145 milyar dolar harcadı

 Müslüman turistler 2014 yılında dünya turizminin yüzde 10’unu gerçekleştirerek, 145 milyar dolarlık harcama yaptı. Bu rakamın 36 milyar doları alışverişe, 26 milyar doları yeme-içmeye gitti.

MastırKard ve Kreysinreyting tarafından yapılan “Müslüman Alışveriş Turizmi Endeksi ” raporuna göre, Müslüman turistlerin
en çok harcama yaptıkları ilk 4 şehir Dubai, Kuala Lumpur, İstanbul ve Antalya oldu.

40 uluslararası şehrin puanlandığı endeks ise hizmet ve etkinlikler, seyahat kolaylığı, alışveriş destinasyonu gibi kriterler göz önünde bulundurularak hazırlandı. İstanbul ve Antalya ise Müslümanların alışveriş ve yeme-içme için tercih ettiği 3 ve 4’üncü sıradaki şehirler oldu. Bu yapı Türkiye'de sektörü 'Helal Turizm'e götürüyor.

Tatil ve seyahat sektöründe dini duyarlılıkları gözeten helal turizme ilgi artıyor. Dünyada ‘helal tatil’ hizmeti veren tesis sayısı 350 civarında iken bunun yaklaşık yarısı ve 160 tanesi Türkiye’de bulunuyor.

Helal turizmin yıllık parasal büyüklüğünün 5 yıl içinde 200 milyar dolara ulaşacağı ifade ediliyor. Uzmanlara göre, Türkiye, dünyada yaygınlaşan helal turizm potansiyelini kullanırsa, 2023 hedefindeki 50 milyar dolarlık turizm gelirine rahatlıkla ulaşıp, bu gelirin yüzde 30’unu helal turizmden kazanabilecek.

İslami inanca ve kurallara uygun şekilde tatil yapmak isteyenler için ortaya çıkan helal tatilde tüketiciler, konakladıkları otellerde ibadete rahat odalar, alkollü içecek sunulmaması, kadın ile erkeklerin ayrı kullanabileceği yüzme havuzları ve özel aile hizmetlerine dikkat ediyor.


ulusalkanal.com.tr
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.