Turizmin yeni gözdesi butik oteller

Yerli turizmin parlayan yıldızı butik oteller, misafirlerine televizyonsuz, telefonsuz odaları 5 yıldızlı otellerden daha yüksek ücretlere kiralıyor.

Turizmin yeni gözdesi butik oteller

Çeşme'nin Alaçatı bölgesindeki bazı butik otellerin gecelik iki kişi konaklama ve kahvaltı ücreti bin liraya ulaşabiliyor. 
Butik otel konseptinin son yıllarda en gözde mekanlarından Çeşme'nin Alaçatı bölgesinde iki katlı, taş yapılı, bahçeli evler, yerli turizme hizmet vermeye devam ediyor.  
Özellikle yaz sezonunun ortasında gürültü gerekçesiyle çocuk misafirleri kabul etmeyen butik otellerin odalarında televizyon ve telefon bulunmuyor, hatta müşterilerden cep telefonu kullanmamaları da rica ediliyor.
Tamamen yöresel dekorasyon malzemelerinin kullanıldığı otellerin bazılarında havuz bulunmuyor, üstelik birçok turizm merkezine göre denize ulaşmak biraz daha fazla zaman alabiliyor. 
Beş yıldızlı oteller gibi her şey dahil sisteminin uygulanmadığı, yüzde 90 oranında yerli turiste hizmet verildiği butik otellerin misafir sayısı ve doluluk oranları da dış ve iç politikadan etkilenmiyor.
Alaçatı'daki butik otellerde konaklama ücretleri, turizm merkezlerindeki beş yıldızlı her şey dahil hizmet sunan otellerin müşteri çekmek için uyguladığı kampanyalı fiyatları aşıyor. 
Bölgede iki kişi tek gece konaklama fiyatı kahvaltı dahil 300 liradan başlıyor, bazı otellerde ise bin lirayı geçiyor. 

Anahtar kelimeler "sessizlik" ve "samimiyet"

Türkiye Küçük Oteller Derneği Başkanı Mehmet Çelik, AA muhabirine yaptığı açıklamada Türkiye'de dernek üyesi işletme sayısının 251, Alaçatı'da ise 30 olduğunu ifade etti. 
Alaçatı'daki doluluk oranının şu anda yüzde 60 civarında olduğu bilgisini veren Çelik, turizmde sıkıntılı bir dönem yaşanması ve ramazan ayına rağmen bu oranın iyi sayılabileceğini ifade etti.
Bölgenin yabancı turist sayısındaki azalmalardan fazla etkilenmediğini, genelde yerli turistin ilgisini çektiğini kaydeden Çelik, butik otellerde geçirilen tatilin büyük otellerden oldukça farklı olduğuna işaret etti.
Beş yıldızlı otellerin en büyük misafir kitlesinin yabancı turistler olduğuna işaret eden Mehmet Çelik, bu nedenle her yıl binlerce kişinin konakladığı büyük otellerin uluslararası gelişmelerden ve politikalardan daha fazla yara alabildiğini savundu. 
Butik otellerin müşterilerinin amacının daha çok dinlenmek, kitap okumak, sohbet etmek ve belki gece eğlence mekanlarına gitmek olduğunu söyleyen Çelik, "Bizim butik otellerde öykülerimiz vardır. Dünya turizminin yüz karası ve en büyük belası olan her şey dahil sistem turizmi olumsuz etkilemekte ve farklı tüketici kitlesi doğmaktadır. Her şey dahil sistemden küçük otele gelenler ilk etapta mutsuz olurlar. Her şey dahilden yararlanamazlar ama kalitelidir, kuyrukta beklemezsiniz. Yediğiniz her gıdanın bir özelliği vardır, ya ev sahibi yapmıştır ya da anneannesi." diye konuştu. 
Mehmet Çelik, butik otellerde anahtar kelimelerin "sessizlik" ve "samimiyet" olduğunu kaydederek, müşterilerin konakladıkları otelden bazen ağlayarak ayrıldığını, otel sahibinin ise misafirinin arkasından su dökerek uğurladığını dile getirdi. 

Fiyatlar da kalite de yüksek

İyi hizmet ve iyi kalitenin iyi para karşılığında sunulabileceğini ifade eden Mehmet Çelik, "Bu nedenle bizim çok fazla fiyat kırmak gibi bir durumumuz olamaz. Zaten çok yüksek paralar kazandığımız doğru değil. Misafirimizden gelen bir teşekkür bizi mutlu eder. Tabi ki butik otellerin yaşaması için bir kazanca ihtiyacı var. Biz kalitemizi yükselttik, fiyatlarımızı da aynı tuttuk." dedi. 
Beş yıldızlı otellerden daha kaliteli hizmet verdiklerini, bu nedenle ücretlerin de daha yüksek olmasının normal karşılanması gerektiğini ifade eden Mehmet Çelik, sözlerini şöyle tamamladı:
"Yadırganan şeylerden biri 'çocuk alıyor musunuz' sorusuna 'hayır' cevabı vermemiz. Bu tepkiyle karşılanıyor. Ama misafirlerimiz kafa dinlemek için geliyor. Küçük otelin animasyonu, sosyal aktivitesi yok. Sessizlik bizim için vazgeçilmez. En büyük hedef kitlemiz İstanbul'dan. Her gün kalabalık ve gürültüyle yaşayan insanları bebek gürültüsüyle uyandırırsanız herkes mağdur olacaktır. Birçok otel hayvan dostudur. Prensip olarak köpek almayan oteller de var. Odalarımızda televizyon da yok, 'iki gün seyretmeyin' diyoruz, dünyadan kopmalarını istiyoruz. Bazı misafirlerimizin uygun bir dille teknolojiden uzak kalmasını ve telefon kullanmamasını istiyoruz, bu ricamız da genelde kabul görüyor."

AA

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.