Vodafone'dan 4,5G uyumlu "Servis Takip Sistemi"

Vodafone, okul servis araçlarına yönelik 4,5G uyumlu Servis Takip Sistemini hayata geçirdi.

Vodafone'dan 4,5G uyumlu "Servis Takip Sistemi"

Vodafone açıklamasına göre, çocukları okul servislerini kullanan aileler, Vodafone'un 4,5G teknolojisinin avantajlarından yararlanarak hayata geçirdiği 4,5G uyumlu Vodafone Servis Takip Sistemi ile artık servislerdeki öğrencileri rahatlıkla takip edebilecek.
Vodafone'un Gaziantep Kolej Vakfı (GKV) ile Türkiye'de ilk kez hayata geçirdiği pilot projeyle veliler ve okul yönetimi, servislerdeki çocukları diledikleri her an takip ve kontrol etme imkanına kavuştu. Veliler, mobil cihazlarından 4,5G hızıyla eriştikleri yüksek kalitedeki canlı yayın sayesinde nerede olursa olsunlar, servis görevlilerinin davranışlarını ve çocuklarının güvenli bir şekilde okula ve eve ulaşıp ulaşmadıklarını takip edebiliyor.
Bununla sınırlı kalmayan sistem, ailelerin çocukların emniyet kemeri takıp takmadıkları, servislerin konumu gibi diğer detaylara da hakim olmasını sağlıyor. Servis araçlarının bulundukları noktayı da rahatlıkla takip edebilen sistem, aracın öğrenciyi alacağı veya bırakacağı konuma yaklaşmadan önce velilerin cep telefonlarına uyarı niteliğinde bir mesaj iletiyor.

-"Projeyi Türkiye geneline yaymayı hedefliyoruz"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, ailelerin en çok endişelendikleri konulardan biri olan okul servislerinin artık rahatlıkla takip edilebildiğini dile getirdi. Aksoy, şunları kaydetti:
"4,5G Uyumlu Vodafone Servis Takip Sistemi ile Türkiye'de yeni bir dönemi başlatmak için düğmeye basıyoruz. Gaziantep'te uyguladığımız pilot proje, 4,5G teknolojisinin faydalarını Türkiye,deki tüm eğitim kurumlarıyla buluşturacak bir süreci başlatıyor. Anne ve babaların endişelerini mobil teknolojilerin gücüyle gidereceğiz. Sistem sayesinde aileler ve okul yönetimleri, öğrenciler evlerine ya da okullarına ulaşana kadar her detayı canlı yayınla takip edebiliyor.
Sabah servise binen çocukların kendilerini güvende hissetmeleri ve servis şoförlerinden kaynaklanabilecek sorunlarla karşılaşmamaları ciddi öneme sahip. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen bir araştırmaya göre velilerin yüzde 49,8'i, ögrencilerin ise yüzde 42,1'i servislerin okul güvenliğinde önemli etken olduğunu düşünüyor. Yine Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırma projesi olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) testinde Finlandiya'nın sonuçlarının OECD ülkelerinin  ortalamasından yüksek olmasının nedenleri araştırıldığında 4 ana nedenden birinin öğrencilerin kendilerini güvende hissetmeleri olduğu görüldü."
Dijitalleşmenin sunduğu olanakların bununla da sınırlı olmadığını vurgulayan Aksoy, Vodafone olarak servis araçlarının tek merkezden ve tek ekrandan kontrol edilmesini sağladıklarını bildirdi. Böylelikle, kurum ve işletmelere etkin sürücü performansı takibi ile yönetim kolaylığı da sunduklarını ifade eden Aksoy, şu açıklamalarda bulundu:
"Vodafone Yarına Hazırım Platformu ile Türkiye'deki tüm kurumların dijitalleşme endeksini çıkarabiliyoruz. Kurumların dijitalleşmelerini artıracak tüm çözümlerimiz finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Servis araçlarının daha etkin kontrol edilmesini sağlayan 4,5G Uyumlu Servis Takip Sistemi gecikmeleri azaltıyor, ciddi oranlarda tasarruf yapılmasına imkan tanıyor. İlk kez Gaziantep'te uygulamaya koyduğumuz bu projeyi, Türkiye geneline yaymayı hedefliyoruz."

-Vodafone, okulların dijitalleşme endeksini çıkarıyor

Kurumların yarına ne kadar hazır olduklarını ve hazır olmak için neye ihtiyaç duyduklarını anlamaya yardımcı olan Vodafone Yarına Hazırım Platformu, Türkiye'deki kurum ve işletmelerin dijitalleşme endeksini belirleyerek, ihtiyaçlarını ortaya çıkarıyor. Sonrasında bu ihtiyaçları kapsayan, karlılığı artıracak çözüm önerilerini sunuyor.
Proje kapsamında, öncelikle Vodafone Yarına Hazırım Ekibi tarafından Gaziantep Kolej Vakfının dijitalleşme endeksi çıkarıldı. Sonrasında kurumun ihtiyaçları tespit edilerek gerekli öneriler sunuldu. Servislerde yaşanan sıkıntıları azaltmayı hedefleyerek işe koyulan ekip, servislerin ve öğrencilerin güvenliğini sağlayan, ailelerin ve okul yönetiminin de takip edebildiği 4,5G uyumlu Vodafone Servis Takip Sistemini hayata geçirdi. Yapılan çalışmalar sonrasında servis araçlarının tam güvenliği sağlanırken araç gecikmeleri yüzde 20 azaltıldı.
4,5G uyumlu Vodafone Servis Takip Sistemi hakkında bilgilendirilen velilerin servislerdeki çocuklarını takip edebilmeleri sağlandı. Cep telefonlarına indirilen ücretsiz uygulama ile okul servis araçlarını takip eden veliler, Vodafone Süpernet 4,5G kalitesi ile yüksek çözünürlükte gerçekleşen canlı yayınla servisleri izleyebilir hale geldi. Ayrıca, Vodafone Yarına Hazırım Ekibinin çalışmaları ile Gaziantep Kolej Vakfının yüzde 45 olan dijitalleşme endeksi de yüzde 90'a yükseltildi. AA
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.