12 bankanın mağdur ettiği tüketiciler yasal çözüm istedi

Kredilere yüksek faiz veren ve kartel oluşturan 12 bankanın mağdur ettiği tüketiciler yasal çözüm istedi. Tüketici Hakları Derneği, Başbakan Binali Yıldırım ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nu göreve çağırdı. Tüketicinin mağduriyeti giderilmelidir dedi.

12 bankanın mağdur ettiği tüketiciler yasal çözüm istedi

12 Banka, 2007-2011 yılları arasında kartel oluşturdu, kredilere yüksek faiz uygularken, mevduatlara da düşük faiz uyguladı. Tüketici ise mağdur oldu. 

Rekabet kurulu bu 12 bankaya Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4’üncü maddesine aykırılıktan toplam 1 Milyar 117 Milyon idari para cezası vermişti.

Bankaların karara temyiz istemi Danıştay 13’üncü Dairesi tarafından reddedilince Rekabet Kurulu’nun kararı kesinleşmiş oldu.

Danıştay’ın kararı Haziran 2016 itibari ile bankalara bildirildi.

Ödedikleri yüksek faiz bedellerini geri alabilmelerinin önü açılan yurttaşlar, tüketici mahkemelerin başvurmuş ancak bu mahkemelerin görevsizlik kararı vermesi üzerine ikinci bir mağduriyet yaşamışlardı.

Tüketici Hakları Derneği, bu mağduriyetin giderilmesi için Başbakan Binali Yıldırım ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nu göreve çağırdı.

Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, alacak hakları doğan tüketicilerin, 16 Aralık 2015 yılından itibaren 10 yıllık süre içerisinde haklarını arayabileceğini duyurdu.


 
HABER: EMEK KAYNAK
KAMERA: TANSEV KARA
ulusalkanal.com.tr
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.