banner863

AKP caddeyi de sattı

D-100 karayolunu Kartal köprüsünden minibüs yolu ve sahil yoluna bağlayan Sanayi Caddesi, AKP ye yakınlığıyla tanınan DAP Yapı’ya verildi.

AKP caddeyi de sattı

D-100 karayolunu Kartal köprüsünden minibüs yolu ve sahil yoluna bağlayan Sanayi Caddesi, AKP ye yakınlığıyla tanınan DAP Yapı’ya verildi.

İstanbul Anadolu Yakası’nın en değerli arazilerinden olan çimento fabrikasının arazisi imara açıldıktan ve satışı yapıldıktan sonra araziyi ikiye ayıran ve D100 Karayolu ile Minibüs yolu ve Sahil yolunu birleştiren bölgenin en işlek caddesi ihaleyi alan DAP yapıya verilerek cadde trafiğe kapatıldı.
Kartal – Pendik arasında Yunus bölgesinde bulunan Sanayi caddesi Sahil ve Minibüs yolu ile halk arasında E-5 olarak bilinen D-100 karayolunu birbirine bir birine bağlıyordu. Yolun sağ tarafında eski çimento fabrikası sol tarafında ise fabrikanın lojmanları ve asırlık ağaçlar bulunuyordu. Geçtiğimiz sene iki arazi, imara açılmış ve ihaleye çıkarılmıştı. İhaleyi, 1 milyar 335 milyon TL ye DAP- Ağaoğlu ortaklığı almış fakat Ağaoğlu ortaklıktan ayrılmıştı. 100 dönümlük araziye 40 ar katlı 5 gökdelen, AVM marina ve otel yapılacağı açıklandı.

Arsa satın alındıktan hemen sonra iki adadan oluşan arsanın çevresi 5 metre yüksekliğinde panolarla kaplandı. Sanayi caddesi iki adanın panolarının arasında kaldı.



Geçtiğimiz günlerde ise Sanayi caddesinin sahil yoluna bağlanan kısmı panolarla kaplanarak trafiğe kapatıldı ve caddenin iki yanındaki panolar kaldırılıp cadde araziye bağlandı. Böylece iki ayrı adadan oluşan arazi tek adaya düşmüş oldu.

Konuyla ilgili olarak Kartal Belediyesi Proje Müdürlüğünden görüştüğümüz bir yetkili yolun Şehircilik ve Çevre Bakanlığı ve TOKİ tarafından imar değişikliği yapılarak yol statüsünden yerleşim birimi statüsüne çevrildiğini ve DAP yapıya verildiğini belirtti.

DAP yapıdan görüştüğümüz bir yetkili ise yolun arazinin sonuna kaydırıldığını buraya DAP yapı tarafından bir kavşak yapılarak tekrar sahil ve minibüs yolunun D-100 karayoluna bağlanacağını fakat inşaatın ne kadar süreceğini tahmin edemediğini söyledi.

Bu arada Kartal-Pendik arasındaki sahil yolu,yapılacak kavşak inşaatından dolayı arazinin hemen önünde 3 şeritli Pendik yönüne kapatılarak, Kartal yönünden tek şerit verildi. Böylece o bölgede 3 şerit gidiş 3 şerit geliş olan sahil yolu, 2 şerit Kartal’a gidiş, 1 şerit Pendik’e gidiş olarak değiştirildi. Hem sanayi caddesinin, hem sahil yolunun trafiğe kapatılması trafiğin o bölgede ve Kartal’da yoğunlaşmasına ve araçların uzun kuyruk oluşturmasına neden oldu.

Derya Derviş / Aydınlık


Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
muharrem elçi - 2 yıl önce
yiyin ağalar yiyin.aksırıncaya kadar tıksırıncaya kadar yiyin.can boğazdan gelir demiş atalarımız.o boğazınızdan da geldiği gibi gidecek elbette
Avatar
adem irfan kaya - 2 yıl önce
Sahile sifir noktasinda deprem icin 1nci derece riskli secilen bolgede 40 kat izni neye gore veriliyor ?
Sahili kale gibi kapatmis olmuyor mu ?

Bunun yerine sahilde az katli D100'e dogru daha yuksek katli olmasi gerekmez mi ?