banner863

Aydınlık gazetesi 'korsan petrol' gemisini buldu

Aydınlık gazetesi 'korsan petrol' gemisini buldu

Aydınlık gazetesinden Derya Derviş'in haberine göre, Irak'ın kuzeyindeki Bölgesel Yönetiminden gelen ve Ceyhan’dan yüklemesi yapılan kaçak 2 milyon varil petrolü taşıyan eski adı ALDAN olan UNİTED LEADERSHİP ve UNİTED EMBLEM adlı tankerlerin bir Yunan firmasına ait olduğu belirlendi.

(Görseli büyütmek için üzerine tıklayınız)


Her iki tankerde Atina’nın Pire Limanında faaliyet gösteren Marine Management Service M.C adlı armatör firmasına ait.
Marshall Adaları bayraklı ilk tanker 20 Mayıs 2014 tarihinde Ceyhan Limanı’na gelmiş 1 milyon varil yüklendikten sonra, 22 Mayıs 2014 tarihinde Ceyhan’dan ayrılmış, alıcıların Almanya ve İtalya olduğu açıklanmıştı.

(Görseli büyütmek için üzerine tıklayınız)


Bağdat yönetimi kendi onayı olmadan yapılan bu satışı ‘hırsızlık’ olarak nitelendirmiş, satan, satın alan ve satışta aracı olan Türkiye’yi de Uluslararası Tahkim’de dava edeceğini duyurmuştu. Aynı gün Beyaz Saray’dan yapılan açıklamada Irak petrolünün Erbil yönetimi tarafından merkezi yönetimin onayı alınmadan satılmasına destek verilmediği duyurulunca alıcılar vazgeçmiş ve gemi Cebelitarık Boğazı’nı geçerek Fas’ın Muhammediye Limanı açıklarında 15 günden beri zikzaklar çizerek beklemeye başlamıştı.

(Görseli büyütmek için üzerine tıklayınız)


İkinci sevkiyat, Yunan bayraklı UNİTED EMBLEM adlı tankerle yola çıktı. 161 bin gross tonluk, 641 9096 İMO numaralı United Emblem adlı tanker 8 Haziran 2014 tarihinde İspanya’nın Cartegena limanından Ceyhan’a geldiği 1 milyon varil petrol yüklendikten sonra 9 Haziran 2014 tarihinde Ceyhan’dan ayrıldığı belirlendi. Gemi takip sisteminde kalktığı liman olarak Ceyhan gösterilirken, gideceği Malta olarak belirtiliyor. Tanker KKTC’nin ve Girit’in kuzeyinden geçtikten sonra Akdeniz’de ilerliyor.

Ceyhan’dan toplam 2 milyon varil petrolü alan Tankerlerin Atina’nın Pire Limanında faaliyet gösteren “Marine Management Services M.C” adlı bir Yunan armatör firmasına ait olduğu ortaya çıktı. Yunanistan’ın en büyük armatör firması olarak gösterilen firmanın Yunan Hükümetiyle çok yakın ilişkiler içinde olduğu ve genellikle devlet taşıma ihalelerine katıldığı belirlendi. Bünyesinde 12 tanker ve 2 kuru yük gemisi bulunduran firmanın toplam taşıma kapasitesi 1 milyon 800 bin gross ton.

Yunan firması, Ceyhan’dan 2 milyon varil petrol yükledikten hemen sonra Tankerleri ve taşıdığı malzemeyi The London P/I Clup adlı bir İngiliz şirketine sigortalatarak her türlü riski ortadan kaldırdığı belirlendi.

Birinci sevkiyattan sonra kendi onayı olmadan yapılan bu satışı ‘hırsızlık’ olarak niteleyen satan, satın alan ve satışta aracı olan Türkiye’yi de Uluslararası Tahkim’de dava edeceğini duyuran Merkezi Irak Yönetiminin ikinci sevkiyattan sonra nasıl bir tutum takınacağı merak konusu oldu.

Konuyla ilgili açıklamada bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız “Türkiye'nin taşıyıcı ülke olarak faaliyetlerine devam ettiğini. Bunun Erbil ve Bağdat açısından işleri kolaylaştırıcı bir yöntem olduğunu” söyledi. İkinci tankerin yüklenip yola koyulduğunu belirten Yıldız "Biz orada bir sistem oturtmaya çalışıyoruz. Kendi aralarında kuramadıkları sistemi kurmaya, yardımcı olmaya gayret ediyoruz Biz satıştan değil, taşımadan mesulüz. Her bir varil petrol Bağdat'a bilgi olarak verilmektedir" diye konuştu.

ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Jen Psaki konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada “Irak federal hükümetinin onayı olmaksızın yapılan ihracatları desteklemediğimizi başından beri belirttik, şimdi de desteklemiyoruz. Petrol alım satım işine girişen taraflar çok ciddi potansiyel yasal risklerle karşı karşıyalar" dedi. Jen Psaki, bu konudaki endişelerini gerek Türkiye gerekse Kuzey Irak ile paylaştıklarını da belirtti.

Yunan Firmasına iki defa telefonla ulaşan muhabirimize, sekreter, yetkililer toplantıda demesine rağmen, üçüncü denememizde sorularınıza cevap verme yetkim yok ve sizi yetkililere bağlamam yasaklandı dedi.

Aydınlık'ın cevap aradığı sorular


Gemilerin hedef rotası neresidir?

Alıcılar kimlerdir?

Yunan firması kaçak petrolü taşımak için kiminle anlaşma yapmıştır?

Firmanın Türk ortağı veya yöneticisi var mıdır?

ulusalkanal.com.tr

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.