Bayram tatilinde 'korsan taşıma' firmalarına dikkat

TÜSODER Onursal Başkanı Ağaoğlu, yaptığı açıklamada, "Tüketiciler, yolcu taşıma talebinin arttığı dönemlerde ortaya çıkan korsan taşımacılık firmalarına ve fahiş bilet fiyatı uygulayanlara karşı uyanık olmalı. İlan edilen bedelden fazla bilet ücreti ödeyen yolcular, fazla ödemiş oldukları parayı geri alma hakkına sahip" dedi.

Bayram tatilinde 'korsan taşıma' firmalarına dikkat

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, 9 günlük bayram tatilinde seyahate çıkacak yolcuları, korsan taşıma firmaları ve fahiş bilet fiyatlarına karşı uyardı.

Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bayramda seyahat edecek tüketicilerin, bilet alırken ve seyahat firmalarını seçerken dikkatli olmaları gerektiğini söyledi.

Bazı otobüs şirketlerinin artan talep üzerine fiyatlarını ikiye katladıklarını anlatan Ağaoğlu, karayoluyla seyahat eden yolcuların haklarına dair yasal düzenlemeler bulunduğunu hatırlattı.

Ağaoğlu, tüketicilerin hakları konusunda bilgi sahibi olmaları gerektiğini vurgulayarak, şunlara kaydetti:

"Tüketiciler, yolcu taşıma talebinin arttığı dönemlerde ortaya çıkan korsan taşımacılık firmalarına ve fahiş bilet fiyatı uygulayanlara karşı uyanık olmalı, bunlara teslim olmamalı. Çünkü şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların tarifelerini 30 gün önceden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına onaylatmaları ve onaylı listeleri terminallere asmaları gerekmektedir. Şehirlerarası otobüs bileti alan kişiler de ödemiş olduğu bilet bedeliyle firmanın terminaldeki fiyat tarifesi ve internet sitesinde ilan etmiş olduğu fiyatları karşılaştırmalıdır."

FAZLA ÜCRET GERİ ALINABİLİR

Ağaoğlu, tüketicilerin dikkatli olmaları gerektiğini ifade ederek, "Tüketiciler, bilet fiyatlarını o firmanın internet sitesindeki fiyatlarla karşılaştırmalı. İlan edilen bedelden fazla bilet ücreti ödeyen yolcular, fazla ödemiş oldukları parayı geri alma hakkına sahip. Böyle bir olumsuzlukla karşılaşan tüketiciler işin peşini bırakmamalı, otogar zabıta müdürlüklerine, trafik görevlilerine başvurmalı ve bilinçli tüketici sorumluluğuyla bunların cezalandırılmasına katkı sağlamalıdırlar." diye konuştu.

Bilinçli Tüketiciler Platformu Sözcüsü Mehmet İmrek de bayram tatilinde seyahat edecek tüketicilerin önceden rezervasyon yaparak biletlerini almaları gerektiğini belirtti.

Özellikle tatile çıkarken mağdur olmamak için uçak biletinin yetkili seyahat acentelerinden alınması gerektiğini anlatan İmrek, şöyle konuştu:

"Otobüs firmalarından da bilet alırken aracı firmalar yerine bizatihi o firmanın yetkili acentesinden bilet alınmalıdır. Ayrıca bileti almadan önce internetten araştırma yaparak fiyatlar hakkında bilgi sahibi olunmalı. Tüketiciler fahiş oranlarda artış olan yapan firmaları şikayet etmeli ve haklarını sonuna kadar aramalı. Ayrıca tatil dönemlerinde valiz kaybolmaları sıklıkla yaşanmaktadır. Bu tür mağduriyetlerde kıymetli eşyaların bulunduğu valizler ya kaybolmaktadır ya da bir başka yolcu tarafından dikkatsizce alınmaktadır. Vatandaşlar, bu tür bir mağduriyete maruz kalmamak için mümkün olduğunca kıymetli eşyalarını yanlarında bulundurmalıdırlar."


Kaynak: AA
banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.