Bayramda nasıl beslenmeli?

Bayramlarda beslenme düzeninin, bir anda ve fazla et tüketimi sağlığınızı etkiliyor. Bunu en aza indirmenin tek yolu eti dinlendirmek ve sebze ile birlikte tüketmek. İşte sağlıklı bir bayram sofrasının ayrıntıları...

Bayramda nasıl beslenmeli?

Bayramlar ziyaretlerinde gün içerisinde tüketilen baklavalar, çikolatalar akşam da sofradaki kırmızı et, kavurma ve yağlı yiyecekler... İşte bu menü tam bir sağlık düşmanı.

Bayramlarda beslenme düzeni bir anda değişiyor. Özellikle Kurban Bayramında kırmızı et tüketimi artıyor. Bu da sağlık açısında riskli durumlara yol açabiliyor.

İlk şart eti iyi dinlendirmek. Uzmanlar bu süreyi de en az 4 saat olarak belirtiyor. Beslenme Uzmanı Tuba Kayan Tapan, etin dinlendirilmesiyle bir çok risk faktörünün ortadan kalktığını söyledi.

En sağlıklı pişirme yöntemi de eti kendi yağında ve kısık ateşte pişirmek.

Peki, kurban bayramında sağlıklı bir sofrada neler olmalı?

HABER: DENİZ ÇAĞLAYAN
KAMERA: MEVLÜT AYDOĞAN

ulusalkanal.com.tr

banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.