İstanbul'un trafiği yer altına iniyor

Trafiğin bir ızdırap olduğu İstanbul'da, yerin altına 145 kilometre yeni yol inşaa edilecek. 22'si Avrupa, 6'sı da Anadolu Yakası'nda inşaa edilecek tünellerin 2023'e kadar açılması planlanıyor. Lastik tekerlekli projelerin İstanbul'un yoğun trafik sorununa çözüm olmayacağını belirten uzmanlar, çözüm demiryolunda olduğunu vurguluyor.


İstanbul'un trafiği yer altına iniyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2023'e kadar Avrupa'da 22, Asya'da 6 tane tünel projesi planladı.

98 kilometre uzunluğundaki 17 tünelin 2019 sonunda; Kağıthane - Bayrampaşa, Bayrampaşa - Bağcılar, Bağcılar - Basın ekspres, Basın ekspres - Küçükçekmece, Küçükçekmece - Avcılar, Avcılar - Haramidere, Haramidere - Büyükçekmece, Dolmabahçe - levazım, Levazım - Baltalimanı,  Baltalimanı - Cendereyolu,  Cendereyolu - Ayazağa, Ayazağa - Çayırbaşı, Sarıyer - Kilyos, Halkalı - Temapark ve Silahtarağa caddesi - Gaziosmanpaşa tünellerinin hizmete açılması öngörülüyor.
 
2019'DA BİTECEK TÜNEL PROJELERİ

KAĞITHANE - BAYRAMPAŞA TÜNELİ                      11.70 KM
BAYRAMPAŞA - BAĞCILAR TÜNELİ                          8.75 KM
BAĞCILAR - BASIN EKSPRES TÜNELİ                    4.78 KM
BASIN EKSPRES - K.ÇEKMECE TÜNELİ                5.57 KM
KÜÇÜKÇEKMECE - AVCILAR TÜNELİ                      6.24 KM
AVCILAR - HARAMİDERE TÜNELİ                             6.10 KM
HARAMİDERE - BÜYÜKÇEKMECE TÜNELİ             8.40 KM
DOLMABAHÇE - LEVAZIM TÜNELİ                            7.45 KM
LEVAZIM - BALTALİMANI TÜNELİ                               7.10 KM
BALTALİMANI - CENDEREYOLU TÜNELİ                  4.80 KM
CENDEREYOLU - AYAZAĞA TÜNELİ                        1.80 KM
AYAZAĞA - ÇAYIRBAŞŞI TÜNELİ                               4.51 KM
SARIYER - KİLYOS TÜNELİ                                     14.05 KM
HALKALI - TEMAPARK TÜNELİ                                 5.35 KM
SİLAHTARAĞA CAD. - GAZİOSMANPAŞA CAD.       0.09 KM
EYÜP TÜNELİ                                                            0.44 KM
HALİÇ UNKAPANI KASIMPAŞA SUALTI TÜNELİ        0.85 KM

Projenin ikinci etabında ise, 47 kilometre uzunluğundaki; Davutpaşa - Samatya,  Unkapanı - Samatya,  Merter - Kazlıçeşme,  Ortaköy - Kuruçeşme, Levazım - Zincirlidere, Harem - Beylerbeyi, Beylerbeyi - Çengelköy,  Çengelköy - Küçüksu, Küçüksu - Kavacık, Kavacık - Çubuklu ve Kadıköy - Kuşdili'ni kapsayan 11 tünel  2023'e kadar inşa edilecek. 

2023'E KADAR BİTECEK TÜNELLER

DAVUTPAŞA - SAMATYA                                           6.75 KM
UNKAPANI - SAMATYA                                              5.20 KM
MERTER - KAZLI ÇEŞME                                        4.20 KM
ORTAKÖY - KURUÇEŞME                                       1.75 KM
LEVAZIM - ZİNCİRLİDERE                                         2,95 KM
HAREM - BEYLERBEYİ                                             8.64 KM
BEYLERBEYİ - ÇENGELKÖY                                   5.10 KM
ÇENGELKÖY - KÜÇÜKSU                                        4.90 KM
KÜÇÜKSU - KAVACIK                                                2.12 KM
KAVACIK - ÇUBUKLU                                                3.40 KM
KADIKÖY - KUŞDİLİ                                                  1.85 KM

Böylece 2023 yılı itibari ile toplam 145 kilomete yeni yol hizmete açılmış olacak.

Uzmanlar, Trafik yoğunluğunu azaltmak için planan tünel projelerinin işe yaramayacağı görüşünde.

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi CHP Grubu Başkan Vekili Ertuğrul Gülsever, yoğun İstanbul trafiğini ancak raylı sistemlerin rahatlatabileceğini savundu. 

İstanbulluların merakla beklediği Havaray projesini değerlendiren Gülsever, kamuoyuna açıklanan projenin gerçeği yansıtmadığını kaydetti.

HABER: GÖKHAN ÇELİK - KAMERA: CANBERK HAZAR / ŞENGÜL DERİN
ulusalkanal.com.tr

banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.