banner863

Prof. Dr. Karatay haklı çıktı!

Prof. Dr. Karatay haklı çıktı!

 İngiltere'de yapılan araştırma, yağet ve doğal yağ tüketiminin kalp hastalıklarıyla ilişkisi olmadığını gösterdi. İngiliz uzmanlar, kalp krizi riskine karşı, besinlerin doğal yağlarıyla tüketilmesini, balık ve zeytinyağına ağırlık verilmesini önerdi. Bu araştırma diyet fenomeni haline gelen Prof. Canan Karatay'ı doğruluyor.

Uzmanların 30-40 yıldır diyet olarak sundukları beslenme tarzı tamamen yanlış olabilir.
Yağlı et, tereyağ, peynirden uzak durulmasını isteyen diyetlerin sonu geliyor gibi.
İngiliz uzmanlar, yağ ile kalp hastalıkları arasında doğrudan bağlantı olmadığını söylüyor.
İngiltere'de yayınlanan British Medical Journal dergisinde yer alan araştırmada, Zoe Harcombe, "Eğer halk sağlığı politikasını değiştirebilecek olursam 3 şey söylerim; Gerçek yiyecekleri yiyin" dedi.
Kalp uzmanları, yağları düşman gören diyetlerin tersine, özellikle fındık ve balık yağının kalp krizi riskini azalttığını söylüyor.
Uzmanlar, ailelerin düşük yağ içeren, şekerli, hazır gıdalardan uzak durmalarını istiyor.
Uzmanlar, mevcut diyet uzmanlarının önerilerinin bazı sağlık sorunları çeken erkekler üzerinde onyıllarca yıl önce yapılan araştırmalara dayandığını, bu araştırmalarda kadınların gözlenmediğini de söylüyor.
British Medical Journal'den Kardiolog Dr. Aseem Malhotra, "Diyet programları obezite sorununu çözmeye yardımcı olmuyor hatta soruna olumsuz katkıda bile bulunuyor" diyor.
Malhotra, "Hastalarıma yiyecekleri bütün olarak tüketmelerini, daha fazla zeytinyağı, fındık ve balık tüketmelerini söylüyorum. Bu ürünlerdeki yağların kalp krizi riskini azaltığını gösteren iyi kanıtlar var" dedi.
Malhotra, düşük yağ içerdiği belirtilen ürünlerden uzak durulmasını da istedi.

KARATAY'I HATIRLATTI
İngiliz uzmanların besinleri doğal yağlarıyla birlikte bütün olarak tüketmeleri önerisi, "Diyet fenomeni" haline gelen Kardiolog Prof. Canan Karatay'ın önerilerini hatırlattı.
Prof. Karatay, bazen tartışma yaratsa da, etlerin yağlarıyla birlikte tüketilmesini, kurban etlerinin yağıyla yenilmesini, tereyağdan uzak durulmamasını öneriyor.
Az yağ tüketmekle obezitenin arttığını savunan Karatay, tereyağı, zeytinyağı ve ayçiçek yağının çok tüketilmesini dile getirirken, yalnızca işlenmiş (trans) yağların zararlı olduğunu ve yenmemesi gerektiğini savunuyor.

Israrlı şekilde doğal besin tüketimini savunan, kendisine ait tarzıyla önerilerde bulunan Profesör Karatay, yarattığı sempati nedeniyle internette birçok Caps'e konu oldu. (NTV)



Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
melsa - 2 yıl önce
tüm hastalıkların tek bir başlangıcı var...oda bağışıklık sisteminizin zayıflması..onunda zayıflama nedeninin başı ruhsal negatiflik...stres,sinirlerin yıpranması...sinir sisteminiz bozuksa nekadar dikkatli sağlıklıda beslenseniz hatalıklar sizi ziyaret etmeyi bırakmaz...
Avatar
Başaşçı Gürhan - 2 yıl önce
sadece zeytinyağı tüketiyoruz. çok nadir ayçiçek yağı ve tereyağı tüketiyoruz. margarin hiç kullanmıyoruz. şiş kebap, adana kebap, ciğer, kalp, dalak yaparken kuyrukyağı olmazsa olmazdır. hele hele taş fırında pişmiş, kuyrukyağlı patlıcan güveç ve domates güvece bayılırım. sac kavurma ve ciğer sote de kuyrukyağı ile mükemmel olur. lahmacunda da ve arap tavada da kuyruk yağını çok severim. tabii ki fazla olmaması koşulu ile, 1/15-20 oranında...
Avatar
niyazi - 2 yıl önce @melsa
zaten milletimizin sinirleri sistemin bozuk olmasıyla paralel ilerliyor maalesef