RTÜK Öcalan ve PKK'yı öven kanala ceza kesmedi

RTÜK, bölücü terör örgütü lideri Abdullah Öcalan'ın çağrılarını yayınlayan televizyona "ifade özgürlüğü" gerekçesiyle ceza vermedi. Kurul, Diyarbakır'da yayın yapan Gün TV'nin, Öcalan ile PKK'yı öven yayınlarının "ifade özgürlüğü" kapsamına girdiğine karar verdi.

RTÜK Öcalan ve PKK'yı öven kanala ceza kesmedi

RTÜK, bölücü terör örgütü lideri Abdullah Öcalan'ın çağrılarına, "ifade özgürlüğü" gerekçesiyle onay verdi.

Habertürk'ün haberine göre, Diyarbakır'da yayın yapan Gün TV'nin 1-31 Mayıs tarihleri arasında yaptığı yayınlar, Kurul'un önüne geldi.

Emniyet'in şikayetinde, televizyon kanalının Abdullah Öcalan'ın çağrılarına yer verdiği ve PKK'yı övücü ifadeler kullandığı belirtildi.

Şikayeti inceleyen RTÜK uzmanı, AİHM'in 1976 tarihli kararına atıf yaptı. Uzman, "İfade özgürlüğünün kapsamı, devletin aleyhine yapılan yayınları ve ifadeleride kapsamaktadır" ifadelerine yer verdi.

Üst Kurul, bu rapordan hareketle, Öcalan'ın çağrılarının Gün TV'de yayınlanmasının cezai yaptırım doğurmadığına hükmetti. Kararda, haber ve yorumların "ifade özgürlüğü ve haber alma hakkı" kapsamında olduğu değerlendirildi ve ihlal bulunmadığı belirtildi. Karara MHP'li üye Esat Çıplak muhalefet etti.

Aynı RTÜK Ulusal Kanal'a bakın neden ceza vermek istemişti (Haberi okumak için aşağıdaki görsele tıklayınız):


ulusalkanal.com.tr

banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.