Taksiye zam geliyor

Taksiye zam geliyor

Zorunlu trafik sigortasında var olan belirsizlik, taksicileri zor duruma düşürdü. Bu duruma direnemeyen taksiciler şubatta zam yapmayı planlıyor.

1 Haziran'dan bu yana süren zorunlu trafik sigortası belirsizliği vatandaşı bezdirdi. Ancak esnaf da sıkıntı yaşamaya başladı. Bunlardan biri de taksiciler. 2 yıl içinde 10 kata kadar artan poliçe fiyatları kasko rakamlarını bile geride bırakınca araç sahipleri isyan etti. Piyasa değeri 5-6 bin lira olan araçlara dahi 1000 lira prim ödemesi çıkaran sigorta şirketlerine karşı tepkiler artık sokağa iniyor. Geçen yıl 1.000 liralık poliçe yaptıran bir şoföre bu yıl 4 bin 500 lira ödeme çıkaran sigorta şirketlerine isyan eden taksiciler zam yapmaya hazırlanıyor.

Zam artık kaçınılmaz
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Yahya Uğur, "Zorunlu trafik sigortası artışlarından sonra artık zam kaçınılmaz oldu. Şubattaki Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında şu anda 3.20 lira olan taksimetre ücretlerine yüzde 10-15 arası zam gelmesini bekliyoruz, bu konuda ısrarcı olacağız" açıklaması yaptı.

Eylem yaapacaklar
25 Ocak'ta Türkiye Sigorta Reasürans Birliği (TSB) binası önünde araçlarıyla basın açıklaması yapmaya hazırlanan taksi durağı sahipleri, taksi odası başkanları ve taksi şoförleriyle bir araya geldik. "Zarar ettiği için batan tek bir sigorta şirketi yok" diyen Yahya Uğur, sigorta şirketlerinin daha fazla kazanmak adına yeni bahaneler yarattıklarını ancak bunun altında esnaf ve vatandaşın ezildiğini kaydetti. Şirketlerin hasarlı araçları satın alıp parçalarından bile para kazandıklarını dile getiren Uğur, "Sigortaladıkları araçta bir hasar meydana geldiğinde 2-3 parçayla bitecek bir işlemi gereksiz yere 8-9 parça kullanarak yapıyorlar. Parçadan bile para kazanmaya çalışan bir sistemde nasıl zarar ediyorlar anlamak mümkün değil" diyor.

Kötü şoför iyi şoför
Kötü şoförlerin bedelini iyi şoförlerin ödediğini söyleyen durak başkanları ise, "Hasarsız aracı da primi yüksek gruplara dahil ediyorlar. Benim hasarım yoksa para kazanmak için beni primi yüksek gruba sokamazsın. Bu adaletsizlik" diye yakınıyor.

Hasar çok fazla
Hazine ticari araçlarda sigorta primine takside 5 bin 400, kamyonlarda 6 bin ve minibüste 3 bin 300 lira limit koydu. Ancak sigorta şirketleri toplam 19 bin 133 aracın çok kaza yaptığını ve bu kazalar sonucu sigorta şirketlerinin önemli zararlar yazdığını belirtiyorlar. Türkiye Sigorta Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Atilla Oksay, Avrupa'da 100 liralık prime şirketler 103 lira hasar öderken bu rakamın Türkiye'de 163 lira olduğunu belirtiyor. Tavan uygulaması geldikten sonra çok hasar yapan bir aracın bedelinin havuzdan karşılandığını dile getiren Oksay, "İstanbul'da her iki taksiden biri kaza yapıyor. 3 yılda 18 kez hasar yapan bir taksiye 5 bin 400 liranın üstünde prim yazamadığımız için doğal olarak bu bedeli havuzdan alıyoruz" diyor.

Sigorta kıskacı
Sarı dolmuşların da aynı sorunlarla mücadele ettiğini dile getiren Mehmet Ayvaz, İstanbul'da 572 sarı dolmuşun trafikte yolcu taşıdığını, primleri yüksek geldiği için yaklaşık 150 sarı dolmuşun sigorta yaptıramadığını ifade etti. Ayvaz, "Kendi aracıma 13 bin 500 lira sigorta ücreti ödedim" dedi.

TAKSİLERİN TRAFİK SİGORTASI KARNESİ
Muallak tazminat tutarı: 63.8 milyon TL
Prim ödemesi: 84.4 milyon TL
Ödenen tazminat adedi: 20.240
Teminat sayısı: 66.168
Gerçekleşen hasar: 72.5milyon TL
Ödenen tazminat tutarı: 58.4 milyon TL

Trafiğe kayıtlı araç sayısı
19.7 milyon
Trafikte sigortasız taksi sayısı dolaşan araç sayısı 3.9 milyon
Türkiye'deki taksi sayısı 100 bin (yaklaşık)
İstanbul'daki taksi sayısı 17 bin 395
Bir yılda prim artış oranı yüzde 80

Zorunlu trafik sigortası yaptırılmadığı taktirde araç bağlanıyor ve 700 TL ceza ödeniyor. (Sabah)
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.