banner864

Elektrikte ‘Deli Dumrul’ soygunu! 03 Aralık 2013, 15:35

Enerji bahanesiyle yaşam alanlarını tahrip eden uygulamalardan tüketicinin cüzdanı da nasibini alıyor…
Elektrik özelleştirmelerinin ardından faturalara yansıyan fahiş zamlar ve ek ücretleri Deli Dumrul haraçlarına benzeten Burdur Tüketicileri Koruma Derneği Başkanı Kemal Aslan, en temel insan hakkı olan enerjinin bir soygun aracı olarak görülüp özelleştirildiğini belirterek Mayıs 2013 tarihinden bu yana yurttaşların büyük mağduriyetler yaşamaya başladığını dile getirdi. Aslan, bilgilerin güncellenmesi bahanesiyle yeni sözleşme imzalamaya zorlanan abonelere seslenerek, “elektrik aboneliği iptal edilmemiş yurttaşların elektriklerinin kesilemeyeceğini bir kez daha duyurur, şikâyetleri olan yurttaşlarımızın başvurmaları halinde kendilerine gerekli desteğin verileceğinin bilinmesini isteriz” açıklamasında bulundu.

‘TALAN EKONOMİSİ YOKSULLARI SERMAYENİN İNSAFINA TERK ETTİ’

Burdur Tüketicileri Koruma Derneği (BURTÜKODER) Başkanı Kemal Aslan, elektrik özelleştirmelerinin ardından tüketicilerin yaşadıkları sorunlara ilişkin yaptığı açıklamada, ülkede liberal ekonomi aldı altında talan ekonomisi uygulandığını ileri sürerek, yoksulların tekelci sermayenin insafına terk edildiğini söyledi.
‘ŞİRKET İSTEDİĞİ ZAMAN TAHSİLÂT YAPIYOR, TÜKETİCİ MAĞDUR’
TEDAŞ’ın özelleştirilmesinde tüketicilerin hak ve çıkarlarının korunup, mağdur edilmeyecekleri yönündeki taahhüdün daha ilk ayında yok sayılarak okuma ve ödeme tarihlerinin habersiz olarak şirket tarafından değiştirilmesi sonucu tüketicilerin mağdur edildiğine dikkat çeken Aslan, “Deli Dumrul haraçlarını andıran ilave ücretlerle yapılan fahiş zamlarla tüketiciler özel teşebbüse adeta peşkeş çekilmektedir. TEDAŞ döneminde bankalarla yapılan ödeme antlaşmalarının iptal edilmesi yurttaşların mağduriyetine yol açmış, tüketiciler adeta bankalara pazarlanmaya çalışılmaktadır. Faturaların 20 günlük, 30 günlük gibi belirsiz aralıklarla okunarak, şirket karaborsacı mantığıyla ihtiyaç duyduğu zaman tahsilâta kalkışmaktadır ki bu da dar gelirli tüketicileri mağdur etmektedir” diye konuştu.

‘ÖZELLEŞTİRMELER SOYGUN ARACI OLARAK KULLANILIYOR’

20 TL’lik kesme-açma ücretini alabilmek için, aynı gün ödemesi yapılmış elektriğin kesme işlemine tabi tutulması gibi keyfi uygulamaların tüketicileri mağdur ettiğine dikkat çeken Aslan, elektrik abonesi olmakla hiç de ilgisi olmayan konutun DASK sigortasının yaptırılmaya zorlanmasının, özelleştirmelerin soygun aracı olarak kullanıldığının göstergesi olduğu görüşünü savundu.

‘TÜKETİCİ YENİ SÖZLEŞMEYE ZORLANIYOR’

TEDAŞ’a abone olarak elektrik almaya devam eden tüketicilerin hiçbir haklı gerekçeye dayanmadan sözleşmelerinin feshedileceği ve elektriklerinin kesileceği bildirimleri yapıldığını söyleyen Aslan, hiçbir hukuki zorunluluk olmaksızın tüketicinin yeni sözleşme imzalamaya zorlanmasının kapitalizmin ortaya çıkan vahşi yüzü olduğunun altını çizdiği açıklamasında şunları dile getirdi:

YIKIMA ZORLANAN KONUTLARA BİLE ABONE YENİLEMESİ İSTENİYOR

“Daha çok kazanma hırsı soygun boyutuna ulaşan bu yapıda, aç gözlülüğün ölçüsü öylesine kaçmıştır ki, riskli olarak ilan edilip ‘kentsel dönüşüm kapsamında’ yıkıma zorlanan konutlara bile ihbarnameler gönderilip, DASK yaptırılarak elektrik abonelerinin yenilenmesi istenebilmiştir. Üzerinde birden fazla elektrik abonesi olan yurttaşlarımızın, abonelikleri devretmelerinin istendiğini duymaktayız ki, haklı ve hukuki dayanağı olmayan bu uygulama en hafif deyimiyle mülkiyet hakkını yok sayan bir dayatmadır ve kabul edilemez. Kişilerin istedikleri kadar elektrik abonesi olmaya hakları vardır, bunu engelleyen hiçbir düzenleme de söz konusu değildir. TEDAŞ döneminde ulaşılıp hizmet alınabilen 186 arıza ihbar hattının, Antalya bağlantılı bir merkeze yönlendirilmesi nedeniyle hizmet alabilmenin zorlaşmasıyla, elektrik arızalarının giderilmesi uzamakta, yurttaşlar mağdur edilmektedir.

‘ENERJİ EN TEMEL İNSANLIK HAKKI’

En temel insanlık hakkı olan enerjiyi bir soygun aracı olarak görüp özelleştirildiği Mayıs-2013 tarihinden bu yana henüz 6 ay bile geçmeden yurttaşlarımızın yaşamlarını zorlaştıran, güçlü finans kurumları ve sektörler karşısında bireysel mücadelenin olanaklı olmadığının bilinciyle örgütlenen tüketicilerimiz, iğneyle kuyu kazarcasına elde ettikleri kazanımları halkımızla paylaşarak büyütmek, tekelci sermaye karşısında birlikte ayakta kalabilme mücadelesi vermektedirler, vereceklerdir.

‘TÜKETİCİ BİLGİ GÜNCELLEME BAHANESİYLE ABONELİĞE ZORLANAMAZ’

Yeni elektrik abonesi olmanın dışında hiçbir kimsenin bilgilerin güncellenmesi bahanesiyle yeni sözleşme imzalamaya zorlanamayacağını, sözleşmesini yenilemeyenlerin elektriğinin kesileceği ihbarlarının geçersiz olduğunu, elektrik aboneliği iptal edilmemiş yurttaşların elektriklerinin kesilemeyeceğini bir kez daha buradan duyurur; elektrik ile ilgili şikâyetleri olan yurttaşlarımızın BURTÜKODER ve Burdur Sivil Toplum Platformu’na başvurmaları halinde kendilerine gerekli desteğin verileceğinin bilinmesini isteriz.”

Yusuf Yavuz
ulusalkanal.com.tr

Yorumlar

Yıldız yurdakul :

Yeni kira sözleşmesi nedeniyle yapılan müracatta eski abonenin borcundan dolayı yeni sözleşmede keyfi olarak 15 gün geciktirirmiş olup eski abonenin borcu adeta yeni kiracıdan veya mal sahibinden tahsilat yapılmaya zorlanmıştır ve hala kaçak elektrik bedeli ödemeye devam ediyoruz

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder