banner864

AB suskun! 13 Mart 2015, 15:31

Financial Times gazetesi, Avrupa Birliği'nin Macaristan'ın Rusya ile imzaladığı 12 Milyar Avroluk Nükleer tesis yapımı anlaşmasını bloke ettiğini öne sürdü. Ancak bu iddia Macaristan tarafından kesin bir dille yalanlandı.
 Amerika'da yayın yapan Financial Times gazetesi, Macaristan'ın, Avrupa Birliğinin yaptırım kararına rağmen Rusya ile imzaladığı Nükleer tesis anlaşması ile ilgili çarpıcı bir iddiayı gündeme getirdi.

Gazete, Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu Euratom'un Rusya'dan özel nükleer yakıt ithalatı ile ilgili Macaristan'ın girişimine onay vermeyi reddettiğini belirtti.

Haberde Budapeşte'nin kararı temyize götürdü ancak Avrupa Komisyonu'nun Euratom'un bloke kararını desteklediği kaydedildi.

İddiaya göre karar Avrupa Birliği üyesi ülkeleri temsil eden 28 komiser tarafından geçen hafta Brüksel'de alındı ancak ayrıntıları açıklanmıyor.

Paks nükleer santralinde 12 milyar avroluk iki enerji ünitesinin inşaatına ilişkin Macaristan'dan da açıklama geldi. Haberin gerçeği yansıtmadığı vurgulanan açıklamada bloke iddiası kesin bir dille reddedildi. Macaristan, Amerikan gazetesinden tekzip talebinde bulundu. Avrupa Birliğinden ise henüz bir açıklama gelmedi.

Rusya ve Macaristan, 2014 sonlarında Rus yapımı teknolojileri kullanılarak Paks nükleer santralinin beşinci ve altıncı ünitesinin inşaatına ilişkin anlaşma imzalamıştı.

ulusalkanal.com.tr

Etiketler

Yorum Gönder