banner864

Apo'nun görüntüleri büyük yankı uyandırdı 07 Şubat 2014, 15:10

Peki, Abdullah Öcalan'ın sorgu görüntülerini basına nasıl yansıdı? Açıklama ve görüntüler birçok gazetede yer buldu. Açılım alkışçıları ise "zamanlama manidar" dedi, görüntüleri açıklayan İşçi Partisi'ni hedef aldı.
 İşçi Partisi Genel Başkanvekili Hasan Basri Özbey'in açıkladığı İmralı'daki Öcalan görüntüleri basında geniş yer buldu. Hürriyet Gazetesi açıklamayı sayfa manşeti yaptı, Apo'nun "Taşeronum" ifadesi başlığa çekildi. Habere sayfada geniş yer verildi.

Vatan Gazetesi ise haberi birinci sayfada etekten duyurdu. Habere iç sayfada da yer verildi. Birinci sayfa başlığı "İmralı'nın da videosu çıktı" başlığıyla verildi.

Habertürk Gazetesi, Özbey'in açıklaması ve sorgu görüntülerini iç sayfada gördü. "15 yıl sonra yayınlandı" spotuyla duyurulan haberde Apo'nun "milyonlarca insanı devlete bağlayacağım" ifadesi başlığa taşındı.

Milliyet Gazetesi ise "Öcalan'ın videosu çıktı" başlığıyla verdiği haberi iç sayfadan duyurdu.

AKP'ye yakınlığıyla bilinen Türkiye Gazetesi ise haberi birinci sayfada manşetten gördü. AKP-PKK ortaklığında yürütülen açılımın hedef alındığını belirtti. "İmralı'yı tasfiye planı" başlığıyla verilen haberde amacın kaos olduğu iddia edildi.

Manşet haber; Yıldıray Oğur ve Melih Altınok'un köşe yazılarıyla da desteklenmeye çalışıldı. Altınok'un yazısı dikkat çekiciydi.

"Sızdırılan kasetle verilmek istenen mesaj net: "Ey Kürtler, Öcalan'a güvenmeyin sizi satıyor! Ey Türkler, Erdoğan'a güvenmeyin Öcalan ile iş tutuyor!"

Star Gazetesi'nin kısa olarak duyurduğu habere Yeni Akit Gazetesi de yer verdi. Gazetenin yazarlarından Ersoy Dede, İşçi Partisi'ne saldırayım derken Öcalan'ın itibarlı olduğunu yazdı.

Birileri kurgu stüdyosunda provakatif sorularla kendilerince Öcalan'ı itibarsızlaştıracak yanıtları arka arkaya dizmiş vermiş kamuoyuna.

Habere muhalif olarak bilinen gazetelerin ilgisizliği ise dikkat çekti. Cumhuriyet habere çok küçük bir yer verdi. Sözcü Gazetesi de kısa gördüğü haberde görüntünün İşçi Partisi tarafından açıklandığını yazmadı. Yurt Gazetesi habere bile yer vermedi. Yurt Yazarı Hakan Gülseven ise köşesinden İşçi Partisi düşmanlığını dışa vurdu.

Kanal D, Fox Haber ve Star televizyonları da açıklamaya geniş yer verdi.

ulusalkanal.com.tr

Yorumlar

VATAN SAGOLSUN :

bu teror orgutu abd,nin ve ab,nin emirlerini dinlemekte ve yerine getirmektedir.

mustafa xenap aytepe :

işci partisi ve t.c devleti devamlı var olacaktır.çünkü uyanan atatürktür.

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder