banner864

RTÜK Öcalan ve PKK'yı öven kanala ceza kesmedi 01 Aralık 2013, 14:53

RTÜK, bölücü terör örgütü lideri Abdullah Öcalan'ın çağrılarını yayınlayan televizyona "ifade özgürlüğü" gerekçesiyle ceza vermedi. Kurul, Diyarbakır'da yayın yapan Gün TV'nin, Öcalan ile PKK'yı öven yayınlarının "ifade özgürlüğü" kapsamına girdiğine karar verdi.
RTÜK, bölücü terör örgütü lideri Abdullah Öcalan'ın çağrılarına, "ifade özgürlüğü" gerekçesiyle onay verdi.

Habertürk'ün haberine göre, Diyarbakır'da yayın yapan Gün TV'nin 1-31 Mayıs tarihleri arasında yaptığı yayınlar, Kurul'un önüne geldi.

Emniyet'in şikayetinde, televizyon kanalının Abdullah Öcalan'ın çağrılarına yer verdiği ve PKK'yı övücü ifadeler kullandığı belirtildi.

Şikayeti inceleyen RTÜK uzmanı, AİHM'in 1976 tarihli kararına atıf yaptı. Uzman, "İfade özgürlüğünün kapsamı, devletin aleyhine yapılan yayınları ve ifadeleride kapsamaktadır" ifadelerine yer verdi.

Üst Kurul, bu rapordan hareketle, Öcalan'ın çağrılarının Gün TV'de yayınlanmasının cezai yaptırım doğurmadığına hükmetti. Kararda, haber ve yorumların "ifade özgürlüğü ve haber alma hakkı" kapsamında olduğu değerlendirildi ve ihlal bulunmadığı belirtildi. Karara MHP'li üye Esat Çıplak muhalefet etti.

Aynı RTÜK Ulusal Kanal'a bakın neden ceza vermek istemişti (Haberi okumak için aşağıdaki görsele tıklayınız):


ulusalkanal.com.tr

Yorum Gönder

Çok Yorumlananlar