banner864

RTÜK'ün Ulusal Kanal'a verdiği bir ceza daha yargıdan döndü! 29 Ocak 2015, 18:59

RTÜK'ün Ulusal Kanal'a kestiği bir ceza daha yargıdan döndü. Türkiye Bilal Erdoğan'ın 25 Aralık soruşturmasında şüpheli olduğunu ilk kez bu ekrandan öğrenmişti. RTÜK ise bunun üzerine harekete geçmiş “soruşturmanın gizliliğini ihlal ettme” iddiasıyla kanala yaklaşık 12 bin lira ceza vermişti. İşte bu ceza mahkeme tarafından hukuka aykırı bulundu.
Mahkeme, Ulusal Kanal'a 25 Aralık yolsuzluk soruşturmasıyla ilgili yaptığı bu haber dolayısıyla kesilen para cezasını haksız bulundu.
Tayyip Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan hakkında 25 Aralık soruşturmasında şüpheli sıfatıyla ifade vermesi için çağırma tutanağı hazırlandığını ilk kez Ulusal Kanal'dan izlemişti. 17 Şubat 2014 tarihli Haber Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nca sakıncalı bulundu. Kanala 12 bin 353 bin lira para cezası verildi.

Cezanın gerekçesi olarak soruşturmanın gizliliğinin ihlal edildiğini ileri sürüldü. Ancak RTÜK'ün bu iddiası 8. İdare Mahkemesi tarafından reddedildi.

Mahkeme, ders niteliğinde bir karara imza attı ve “yayında gösterilen belge savcılıkça tanzim edilmiş herkes tarafından ulaşılabilinecek bir belgedir” dedi. Söz konusu belgeyi yayınlamanın basın hürriyeti kapsamında olduğuna hükmetti.

Kararda ayrıca yazar Erbil Tuşalp'in AİHM'de kazandığı dava emsal gösterildi. AİHM'e göre de Başbakan Erdoğan'ı yolsuzluk iddialarıyla eleştirilmek basının önemli siyasi konularda halkı bilgilendirmesi kapsamına giriyor.







ulusalkanal.com.tr

Yorum Gönder

Çok Yorumlananlar