banner864

BİMEKS rekora imza attı 17 Şubat 2012, 12:58

Teknoloji perakendeciliği başlatan öncü ve güçlü marka Bimeks, 2011 yılını rekor büyümeyle kapattı. Uluslararası pazar araştırma şirketi GFK'nin verilerine göre geçen yıl bütün sektörlerdeki Pazar payını arttıran Bimeks, %49 büyüdü.
Teknoloji parekendeciliği güçlü marka Bimeks, 2011 yıllını rekor büyümeyle kapattı. Uluslararası pazar araştırma şirketi GFK'nin verilerine göre geçen yıl bütün sektördeki pazar payını artıran Bimeks, toplamda %14 büyüyen pazarda %49 büyüme oranını yakaladı.

Bimeks 2011 yıllı boyunca 16 farklı ilde toplam 20 açılış gerçekleştirdi. Nisan ayında gerçekleştirdiği Halka Arz'ında yılı 54 mağaza ile kapatmayı hedefledi. Bimeks, yıl sonu bu hedefini geçerek yılı 56 mağazayla kapattı. Bu sayede 36 mağaza ile hizmet veren Bimeks, 2011 yılı bulunduğu il sayısını 35'e, mağaza sayısını 56'ya ve toplam satış alanını 35.600 metrekareye yükselti.

Bimeks en yüksek payı IT sektöründe alırken; Telekom, Tüketici Eleketroniği, Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri sektöründe de pazar payını ciddi manada artırdı. Ev Sinema sistemlerinde %388, Navigasyonda %164, Televizyonda %95 Fotoğraf Makinelerinde %140, Belleklerde %94, Akıllı telefonlarda %136, Derin Dondurucu da %176, Saç şekillendirici de %125, Ütü de %174, Pişiriciler de  % 393, Mikrodalga da ise %107 büyüme oranı yakalandı.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan Bimeks Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akgiray, Dünya'da yaşanan krizin, globalleşen Dünya ve internetten kaynaklandığını kaydetti. Günümüzde internet ve mağazacılığın birlikte büyümesi gerektiğini belirten Akgiray, internette yatırımı olmayan şirketleri dinozara benzetti. Akgiray, sokağa inemeyen web şirketlerinin ve web'e çıkamayan mağazacılık anlayışının, şirketlerin sonunu getireceğini söyedi.

Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar da; şirketin tecrübeli bir kadroya sahip olduğunu belirtti. Bayraktar, "Çoklu kanal stratejisi ve Internet satışı ile hızlı bir büyüme içersinde okduklarını ifade etti. Bayraktar, "Bu sayede Türkiye nüfusunun %87 'sine ve Türkiye yüzölçümünün %76'sına hizmet verir hale geleceğiz. Akıllı yazılımımız ve verimli mağaza ölçeklerimiz ile rakiplerimizden daha iyi stok yönetimi yapıyoruz bu sayede tüketicimize her zaman rekabetçi fiyatları sunabiliyoruz." dedi. Bayraktar, "Daha da ötesi bizden ürün alan müşterilerimizi ürünü aldıktan sonra da "bipara" hizmeti ile fiyat düşüşlerine karşı koruyoruz. Satış sonrası hizmet ve müşteri memnuniyeti konuların da çok hassasız ve "Konforlu Garanti" sayesinde arızalanan bir ürün yerine yedeğini veriyoruz." diye konuştu.

Yorumlar

Ahmet Saner :

dışarıda satılmayan modelleri fahiş fiyatla kendi milletine kakalarsan zengin olur şişersin, ama bir rakip gelir seni 6 ayda bitirir, bekle...

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder