banner864

Dolandırıcılar engel tanımıyor 08 Mayıs 2015, 17:15

Ordu'nun Ünye ilçesinde engelli bir vatandaşın kablosuz internet ağına giren dolandırıcılar, internetten telefon satışı yaparak onlarca kişiyi dolandırdı
 İkamet etiği Atatürk Mahallesi’ne çektirdiği interneti kablosuz modemle kullanan bedensel engelli Ahmet Altun, kendi üzerine kayıtlı olan internetin şifresi kırılarak internet üzerinden telefon satışı yapıldığını ve insanların bu yolla dolandırıldığını ifade vermek için emniyete çağrıldığında öğrendiğini söyledi. Altun, "Yaklaşık 5 yıldır Atatürk Mahallesi’nde ikamet ediyorum. Evde adıma kayıtlı bir internet hattı bulunuyor. İnterneti de kablosuz modemle kullanmaktayım. Dolandırıcılık olayından Emniyet Müdürlüğü’ne ifade için çağrıldığımda haberdar oldum” dedi.
Yine emniyet kaynaklarından asıl dolandırıcının Mustafa T.U. olduğunu öğrendiğini ifade eden Ahmet Altun, “Söz konusu dolandırıcılık işlemi 2014 yılı Şubat ayında başlamış. Şikayetler de artınca internetin IP numarası belirlenerek bana ulaşıldı. Öğrendiğim kadarı ile bana kayıtlı olan internet üzerinden kurulan bir alışveriş sitesi aracılığı ile cep telefonu satışı yapılmış. Ancak cep telefonu alanlara da bir kalıp sabun gönderilmiş. Bu dolandırıcılık yöntemi ile kaç kişinin ve kaç lira dolandırıldığı da belli değil. Ancak bir yıldan bu yana devam ettiğine göre onlarca, belki yüzlerce insan dolandırılmış olabilir” diye konuştu.

“MODEM GÜVENLİK ŞİFRELERİNİ KİMSEYE SÖYLEMEYİN”

Bu tür dolandırıcılık olaylarının kablosuz modem kullanılan internet bağlantılarında daha çok görüldüğünü ifade eden bilişim uzmanı Necat Duman, “Günlük yaşamda kullanılan gizli şifrelerin usulüne uygun olarak daha dikkatli düzenlenmesi gerekir. Örnek vermek gerekirse büyük harf küçük harf, sayı ve @ /*-+ gibi karakterlerden oluşan en az 8 haneli kurallara göre şifrelendirmek gerekir. Oysa genelde birden 6’ya kadar olan rakamlar yazılmakta. Bu da ciddi bir güvenlik açığı oluşturmakta. Kredi kartı şifreleri kadar internet şifresinin de önemli olduğunu kullanıcıların bilmesi gerekir. Servis hizmeti veren yetkili işletmelerin de daha duyarlı olmaları ve müşterilerini bilgilendirmesi gerekir” şeklinde konuştu.

SELİM GÜREL

Yorum Gönder