Gazeteciden tuhaf çağrı: Aşağılayın

Gazeteciden tuhaf çağrı: Aşağılayın

The Economist dergisi editörlerinden Edward Lucas, Russia Today (RT) televizyonu ve Sputnik haber ajansında çalışan meslektaşlarının toplum tarafından ‘dışlanmasını' istedi. RT ve Sputnik ile birlikte bu etik dışı çağrıya büyük tepki gösteren Rossiya Segodnya, Lucas'ın, meslektaşlarını tehdit ettiğinin altını çizdi.
The Economist editörü Edward Lucas'ın, 51. Münih Güvenlik Konferansı'nda RT ve Sputnik'in ifade özgürlüğüne saldırı niteliğindeki sözleri, 'uluslararası haber dolaşımındaki dengesizliğinin ve Batı hakimiyetinin korunmak istendiği' eleştirilerini beraberinde getirdi.

Dışişleri bakanları ve üst düzey yetkililer önünde yaptığı konuşmasında Rus basınının Batı'ya büyük 'tehlike' teşkil ettiğini savunan Lucas, söz konusu yayın kuruluşlarının doğrudan ‘Kremlin'in yalan makinesine bağlı olduğunu' iddia etti.

'RT VE SPUTNİK ÇALIŞANLARINI İŞE ALMAM'

Batılı ülkelere RT ve Sputnik gibi basın organlarının çalışanlarını 'dışlama' çağrısı yapan Lucas, "Mesela iş için başvuran bir adayın CV'sinde daha önce RT ve Sputnik'te çalışmış olduğunu görsem, o CV'yi direkt çöpe atarım" dedi.

RT VE SPUTNİK ÇALIŞANLARINI 'AŞAĞILAYIN' ÇAĞRISI

RT'nin 'kariyer merdiveninin son basamağı' olması gerektiğini savunan Lucas, bu iki basın organının ve çalışanlarının 'gerçek gazeteci ve yayın kuruluşu değil tuhaf ve propagandacı olarak görülmeye başlayana kadar aşağılanması gerektiğini' söyledi.

'RT, BÜYÜK BİR İLGİYLE TAKİP EDİLİYOR'

Buna karşın Lucas, insanların ana akım medyanın doğruyu söylemediğini düşündükleri için RT'yi 'büyük ilgiyle takip ettiklerini' de itiraf etti.

'O BUNLARI SÖYLERKEN EKİBİMİZ ATEŞ ALTINDAYDI'

Bunun üzerine dün resmi açıklama yayımlayan RT, "Önemli güvenlik sorunlarının çözümüne yönelik bir etkinliğe, aldatıcı sözlerle saldırmak ikiyüzlülüğün en üst noktasıdır" ifadesini kullandı. Muhabirlerinin kimsenin bahsetmeye cesaret edemediği olayları haberleştirmek ve diğer yayın organlarının bilerek gizlediği şeyleri dünyaya göstermek için her gün hayatlarını riske attığını hatırlatan RT, "Bay Lucas rahat ve yüksek güvenlikli konferans binasından RT gazetecilerini yerin dibine sokarken, ekibimiz Donetsk'te ateş altındaydı" ifadelerini kullandı.

DAHA ÖNCE DE PUTİN'İ HEDEF ALMIŞTI

Rosssiya Segodnya Genel Müdürü Dmitry Kiselev de "Birinin ağzını kapatmaya çalışmak, gazetecilerin dışlanmasını istemek ve bunu yalnızca kendi fikirlerinden başka fikirleri dile getirdikleri için yapmak… Akıllı işi değil" dedi.

Lucas daha önce de seçimlere yakın bir dönemde Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in sayılı günlerinin kaldığını iddia etmişti ancak Putin'in seçimleri kazandığı daha ilk turdan belli olmuştu. Lucas, Soçi'de geçen yıl düzenlenen Kış Olimpiyatları'nın da tam bir fiyasko olacağını öne sürmüştü, ama bu beklentisi gerçek olmamıştı.

'KREMLİN'İ ELEŞTİREN KİTABI RUSÇA'YA ÇEVRİLDİ'
Kiselev ayrıca Lucas'ın Kremlin'in politikasını eleştirdiği kitabının, ülkede ifade özgürlüğü olmadığı iddialarına rağmen, Rusçaya çevrilip basıldığını anlattı.

ABD'Lİ SÖZCÜNÜN 'TWITTER BOZGUNU'
Öte yandan geçen hafta da, Rusya'daki ABD Büyükelçiliği Sözcüsü Will Stevens, Twitter'da bir oylama açıp takipçilerinin RT'ye mi yoksa The Economist'e mi daha çok güvendiğini ölçmeye çalışmıştı. Stevens, RT'yi destekleyenlerin tweet'i favorilerine almasını, The Economist'e destek verenlerin ise retweet yapmasını istedi. Ancak Stevens, son duruma göre 81 RT'ye karşı 1500 favori alınca ‘istediği mesajı' verememiş oldu.

ulusalkanal.com.tr

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.