Medya 2015'i nasıl gördü?

Hazırladığı raporlarla medyayı mercek altına alan Ajans Press; 2015’in ilk yarısında medyada en çok haber olan 10 konuyu araştırdı. Başlıkların pek çoğu hala konuşulmakla birlikte, Türkiye’nin yakın gelecekteki gündemini de belirleyecek gibi görünüyor.

Medya 2015'i nasıl gördü?

Hazırladığı raporlarla medyayı mercek altına alan Ajans Press; 2015’in ilk yarısında medyada en çok haber olan 10 konuyu araştırdı. Başlıkların pek çoğu hala konuşulmakla birlikte, Türkiye’nin yakın gelecekteki gündemini de belirleyecek gibi görünüyor.

Genel Seçim Rüzgarı
Sene başından itibaren Türkiye’nin bir numaralı gündemi Milletvekili Genel Seçimleriydi. AKP’nin 13 yıllık tek başına iktidarlığının sona ermesiyle birlikte, Türkiye’yi bekleyen olası koalisyon senaryoları 40 bin 84 haberle medyanın en çok yer verdiği konu oldu.

Tüm dünyanın yakından takip ettiği IŞİD’nin Irak ve Suriye’de izlediği yayılmacı ve savaşçı politika, Türk basını tarafından da kaygıyla izlendi. Ajans Press’in araştırmasına göre, grubun sınır ötesindeki hareketliliği ve art arda gerçekleştirdiği saldırılar 23 bin 32 habere konu oldu.

Özgecan Aslan’ın Şubat ayında bindiği minibüsün şoförü tarafından katledilmesi Türkiye’yi yasa boğdu. Vahşi cinayete duyulan öfke hala tazeliğini korurken; Özgecan ülkemizdeki erkek şiddetinin sembolü oldu. Üzücü olay basında 21 bin 431 haberde yer aldı.


Mart ayında kamuoyunda İç Güvenlik Paketi olarak bilinen bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı, TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilerek yasalaştı. Paketin içeriği ve oturumda yaşanan sıcak anlar 16 bin 129 yansıma buldu.

Yılın ilk yarısının diğer gündem maddeleri ise;




banner863
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.