Rusya, bu stadı konuşuyor

Futbolcuların soyunma odalarındaki ultra lüks konfordan, ısıtmalı ve soğutmalı seyirci koltuklarına, çim zemininden stadın iç kısmını saran dev LED ekranına, dışarda hava sıcaklığı eksi 25 iken içerde artı 10’dereceye kadar çıkarabilen sistemi ile görenleri şaşırtan Krasnodar Arena’yı yapan Türk inşaat firması, Rusya’da büyük ses getirdi.

Rusya, bu stadı konuşuyor

Futbolu hayatının merkezine koyan ve 2008’de kurduğu takımı sekiz yıl içinde bugün Avrupa Ligi’nde mücadele eden bir takım haline getiren bir kulüp, başkanın kendisi gibi futbol aşığı bir inşaat şirketi sahibi ile dostluğu dünyaya eşi benzeri olmayan bir stadın kazandırılmasını sağladı. 

Türk inşaat şirketi Esta Construction tarafından yapılan Krasnodar Arena’da, futbolcular için bütün konforun sağlandığı en üst teknoloji kullanıldı. Futbolcular dışarıdan Kolezyum görünümünde olan stadın soyunma odalarında bir anda eksi 150’lere ulaşan soğuk şok ve ardından yine saniyeler içerisinde tekrar eski vücut ısılarına kavuşacakları Cryo sauna sisteminden jakuzilerine, hamamlarına ve ailelerinin maçı izleyebileceği özel restoranlı alanlarına kadar her şeye sahip.

Stat Şehirdeki Turistik Gezilecek Noktalar Arasına Girdi

Seyircilerin sadece maç izlemek için değil, aynı zamanda alışveriş merkezi, restoran, olimpik yüzme havuzu gibi imkanlarından da yararlanabileceği stadyum görüntüsü ile şehirde turistik gezi düzenlenecek noktalar arasında da yerini almış durumda.

Özellikle seyircilerin arkasına döşenen ve stadı çepeçevre saran LED ekrandaki görsel şovlar ve oyunla ilgili bilgilerin yer aldığı medya ekranının stada kattığı atmosfer ise görülmeye değer.

Krasnodar Arena stadının proje müdürü Erdal Güner, yapımına 2013’te başladıkları stadı 40 ay gibi bir sürede tamamladıklarını belirterek, “120 bin metre kare kulanım alanı ve 34 bin 300 kişilik bir futbol kompleksi burası. Ama seyirci sayısı 40 bin kişiye kadar çıkarılabiliyor. Rusya’nın, aynı zamanda da dünyanın en lüks ve VIP stadı oldu. Bunu bir Türk şirketi Esta Construction olarak yapmış olmak ayrıca bir gurur kaynağı olmuştur bizler için. Stadı bizim için farklı kılan bir başka özellik De Krasnodar Futbol takımının başkan yardımcısı, bizim yönetim kurulu başkanımız Bahattin Demirbilek olması da bizim için projeyi daha farklı kılmıştır.

Koltuklarda USB girişi var

Stadı farklı kılan bir özellik ki bu dünyada bir ilk, o da medya ekranımız. Yaklaşık 5 bin metrekare (4 bin 700 metrekare) yüzeye sahip. Bu bütün stadyumu çepeçevre içerden saran bir medya ekrandır. Bütün statlarda dışarda yer alan medya ekran burada içeride yapıldı.

Biliyorsunuz 2018’de Dünya Futbol Kupası müsabakalarında da bu stadyumun yer alabilme olasılığı var. Bundan dolayı da çok kolay bir şekilde kapasitesi 40 bine çıkarılacak şekilde tasarlandı.

VIP’lerin olduğu bölüme İspanya’dan getirmiş olduğumuz özel koltuklarla donatıldı. Isıtması, soğutması ve USB sistemi hep koltuklarda bulunmakta. Diğer bütün seyirci koltukları da Almanya’dan getirilmiştir.

Stadyumun çok ultra lüks olduğunu anlattık, bu da kullanılan ince iş malzemeleri ile alakalı. En özel malzemeler; özellikle de doğal taş işçiliği ile tipik bir kolezyum gibi tasarlanmış ki bu Türk işçisinin bir başarısı olarak adlandırılabilir.

Dünyanın en lüks stadyumunu inşa etmekten çok gurur duyduk. En önemli özellik bir ilk olan Rusya’da halat germe sistemi ile yapılmış olan çatısı. Burada çok özel bir ısıtma sistemi kullanıldı ki Rusya burası biliyorsunuz hava ısısı çok düşük. Dışarda hava ısısı eksi 25 derece iken içerde bu sıcaklık artı 10 dereceye kadar getirilebilen bir sistem düzenlendi.

Yine medya ekranın stada çok ciddi bir hava kattığını söyleyebilirim. Bu medya ekran çok ciddi ilgi görüyor. Zemini çok özel bir teknolojisi ile yapılmış bir futbol sahası ve rulo şeklinde değil ekme biçiminde yapılmış bir zemine sahip saha. Zeminin havalandırma, sulama, ısıtma sistemleri hep yapıldı.”


DHA

Kaynak: DHA
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.